Gå til innhold
Arkivverket

[#33572] Else Kristine Andersdatter


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Else Kristine ble gift med Jocum Molberg 20.februar 1729 i Korskirken i Bergen.Hvem er foreldrene til Else Kristine,hvor kom hun fra. MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved vielsen er navnet hennes skrevet Else Kirstine Andersdatter, men da mannen døde og det ble holdt skifte etter ham 31. juli 1765, kalles hun Else Jansdatter. De hadde barna Christian Gran Molberg, Svend Molberg, Rebecca Marie Molberg, gift med Niels Erichsen Bang, og Maren Marie Molberg.Ved skiftet etter hennes mor Rebecca Carstensdatter, 7. april 1758, omtales hun som Else Andersdatter, gift med Jochum Molberg.Hos Sollied finner vi omtalt 'Beche' Carstensdatter, gift med Anders Jensen 'udi Bothen', som kvitterte for hennes arv 12. januar 1698. Hennes formynder var Jan de Rytter, og det er rimelig å tro at hun er den ene av arvingene etter Sara Carstensdatter 8. januar 1704, men da synes det å stå 'Bendte' Carstensdatter. Det framgår ikke klart at 'Beche' Carstensdatter, gift før 12. januar 1698, er identisk med Rebecha Carstensdatter, død 1758, men det synes ikke urimelig å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Hei Hege Sofie. Det jeg har av opplysninger er at han skal komme ifra Hedemarken.Flyttet så til Bergen hvor han ble politibetjent.Dette er alt jeg vet.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Tusen takk!Jeg har notert ett eller annet sted at han heter Christiansen til mellomnavn så er jeg iallefall et skritt videre!mvh Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Sollied har følgende om Jochum Christiansen Molberg: ansatt 1731 som capit. des armes ved Søndre Sunnmørske kompani. Politibetjent i Bergen, skifte 31. juli 1765, ved sin død januar samme år oppgitt å være 66 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Roar: Nei, dessverre det har stoppet opp med Else Kristine for min del, så jeg fikk nye opplysninger her jeg og!Yngve: Tusen takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.