Gå til innhold
Arkivverket

[#33576] Social security number- Familysearch


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Når man har funnet avdøde slektning/slektninger med social security number i USA, og vil vite mer om arvinger/etterkommere osv. Hvordan går man frem ved hjelp av social security number for å få tak i opplysninger om arvinger/etterkommere på en greiest mulig måte?Har fått opplyst av noen i USA at det med social security number blir spesielt brukt fra 1963 og årene fremover.Men hva med de som døde mange år før 1963? Hvordan går man frem for å finne deres dødsfall/skifte på en greiest mulig måte? Når man vet omtrent hvor personen/personene døde.Jeg har stilt spm. til Riksarkivet om det kunne finne de jeg lette etter i Utenriksdepartementets sitt arkiv for utenlandsbosatte nordmenn. Dessverre uten resultat.Håper at tipsene er mest mulig digitaliserte (mail, databaser, hjemmesider osv..)Imøteser svar/hjelp!Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Hei!Du kan søke i SSDI (Social Security Death Index) mange steder rundt om på nettet (tips: google 'SSDI').SSDI er en liste over personer som var medlem, eller har mottat trygd, av denne 'trygdekassen' en gang og nå er døde. De som forsvant ut av systemet før datateknologien gjorde sitt inntog er ikke registrert i SSDI... Det er kun personen selv og evt de som har mottat trygd etter denne personen som er med. Så om du finner så mange etterkommere er vel heller tvilsomt.Finner du noen interesante personer i SSDI kan du bestille kopi av papirene fra USA. Det koster penger. Man kan gjøre det samme for de som er pre-data.Om engelsk ikke er noe problem så kan du lese mer om SSDI f.eks. her:[url="http://ssa-custhelp.ssa.gov/cgi-bin/ssa.cfg/php/enduser/popup_adp.php?p_sid=W6gKgWSh&p_lva=&p_li=&p_faqid=118>LenkeLenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Per H. Jonson,Takk for fin svar/forklaring!Det får jeg sette meg inn i. Og forhåpentligvis lære litt mer av det. Jeg har funnet to slektninger med social security number som døde i Philadelphia, Pennsylvania (Valter/Walter Evensen) og i New York (Hartvig Faaland). Derfor lurte jeg på om jeg kunne finne etterkommere/arvinger når jeg hadde social security number hentet fra SSDI.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.