Gå til innhold
Arkivverket

[#33582] Venge; Tvenge;Veggum


Gjest Gerd H Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerd H Aasen

Jeg søker etter Olav, Ola eller det kan være Olaf, med et av etternavnene nevnt på Tittelen. Han var trekkspiller og en av foreldrene var fra Nord Gudbrandsdalen. Er det noen som har opplysninger angående denne mannen så ville jeg være takknemlig for svar. Hilsen fra Gerd H Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Veggum: Jeg kjenner en nålevende trekkspiller, Ola Veggum fra Vågå. Venge forbinder jeg med Åndalsnes. Hermed er du vel like langt ? Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd H Aasen

Takker for svar om denne trekkspilleren! Her er mere informasjon. Min tant på Vinstra hadde et billedet av denne mannen med sitt trekkspill, det var hun som sa at han var en slektning. Her er noen i de slektene som jeg trodde kanske at trekkspilleren var i slekt med: Rønnaug Fredriksdatter fra N Sel Vågå, døpt hjemme, konfirmert i Sel kirke, gift med Syver Gundersen fra Dovre som var f; 1840, son av Frederik Olsen Dissen, f; 1806,d i Sel kirke oktober 2. Faren til Frederik; Ole Fredriksen Dissen.Jeg har også en Ragnhild Frederiksdatter, døpt i Sel kirke. Kansje denne informasjonen hjelper. Det kan jo også være mulig at den du kjenner fra Åndalsness er i slekten. takker så mye! Hilsen fra Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

De personene du nevner var litt for langt bak i tid. Trekkspilleren kunne ha virket rundt 2. verdenskrig. Kanskje du kan ramse opp noen av dine og din tantes familienavn ? Soloartister på trekkspill var ikke så vanlig, så kanskje han var dansemusiker med orkester ? Hilsen Helge H. Du kan ta kontakt med meg off list. haalaas(på)online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Ole Venge fra Vengesstuen i Grytten (ca 10 km fra Åndalsnes) var en kjent trekkspiller. Hans mor het Fredrikke Fredriksdtr fra Vaage. Her er fam ved FT 1900 Lenke Det kan se ut som det er denne Ole du søker og om han finnes det en del omtale som kan fremskaffes litt ettrhvert.Britt Iren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd H Aasen

Takk skal dere ha for hjelpen. Jeg fant flere notater om mine aner som jeg hadde fått fra andre sleksgranskere, men hadde ikke ført de inn der de skulle være! Jeg håper at dere vill unskylde meg for alt bryet. Ronnaug Fredriksdatter Dissen var datter av Fredrik Dissen og Ragnhild Fredriksdatter. Jeg har også andre i den slekta bakover et stykke. Takker dere igjen! Hilsen fra Gerd H Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd H Aasen

Tusen takk til Britt Irene for oppklaringen angåene Ola Venge, det ser ut som at har to sønner også. Har du mere informasjon om denne familien, vill jeg være takknemlig for å høre fra deg om det. Hilsen fra Gerd H Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Fredrikke Fredriksdatter var født ca 1851. Vi finner henne som tjenestejente på Nordre Blessum i Vågå hovedsogn i 1865. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Jeg kjenner til fam. Ole V/Wenge fikk barn i godt voksen alder, hans barn og barnebarn bor i Rauma. Hans kone lever også. Om du skriver mail adr din her, kan jeg gi deg mer informasjon etterhvert. Også om brødrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd H Aasen

Takk til Britt Irene for at du vill sende meg flere opplysninge angående Venge familien. Her er min adresse gerdhelene@aol.com.Hilsena Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.