Gå til innhold
Arkivverket

[#33599] Olufine Ibenhardsdatter - Buksnes / Narvik, ektemann forsvunnet til Amerika ?


Gjest Inger Krabbestig
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Krabbestig

Gunnarine Oluffa Ibenhardsdatter (oluffine) , Buksnes / NarvikJeg er på jakt etter opplysninger om denne damen. Hun skal være døpt Gunnarine Oluffa Dorthea, født i Buksnes 13 Mar 1879 døpt 22 Jun 1879. Foreldre er Oliana Lovise Ovesdatter (kan også være Olesdatter) ogIbenhard Johan Ingebrigtsen se innlegg [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=13638&sok=ovesdatter&startnr=&antall=&spraak=>LenkeVed folketellingen i 1900 bor ikke Gunnarine hjemme lengre LenkeUt over dette vet jeg at Gunnarine Oluffa ble kalt Olufine (også Fina ) Hun giftet seg og fikk 4 barn. Familien bodde i Narvik (der også en søster bosatte seg og stiftet familie. Amanda, som bodde sammen med foreldrene i folketellingen 1900)Mannen til Olufine het Karl Eriksen, han skulle jeg også gjerne vite mer om, både hvor kan kom fra, og hvor det ble av hamKarl reiste angivelig til USA og skulle sende penger sånn at Oluffine og barna kunne komme etter. Men de hørte aldri noe mer fra ham. Olufine etterlyste ham både gjennom Frelsarmeen og Røde Kors, men fant aldri ut hvor det ble av ham.Jeg fant et mulig par i folketellingen for 1900. Hvis dette er rette paret, så er Karl Eriksen fra Kongsvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.