Gå til innhold
Arkivverket

[#33601] Arveskiftebrev fra Hopland


Gjest Bente Aaris
 Del

Recommended Posts

  • 3 år senere...
Gjest Ole G Taraldset

Hei ,Takk for sist, selv om det er en stund siden du mailet meg om min Floer-slekt i Danmark.Vet ikke om ditt spørsmål i WebDebatt 33601/2005 er blitt besvart før.Povel (Olufsen) Hopland er min 10-tipp , Steinvor , hans datter , min 9-tipp. Hvis det er riktig det Aase R. Sæther har sagt, så kan det stemme tidsmessig om Steinvor hadde en yngre søster som var gm Sjur Olufsen Brand Søreide, men dette har jeg ingen opplysninger om.Vet ikke om annen måte å koble Hoplandætt og Søreideætt i dette tidsrom slik du antyder.Steinvor var først gm Helje Bagge og fikk med ham en datter Birgitte. I andre ekteskap fikk Steinvor en datter Randi med Oluf Sæbjørnson. Begge døtrene fant seg ektemann i Innvik.Hvis du tenker på Brevet av 1595, så omhandler det bare innbyrdes arvefordeling mellom de to halvsøstrene.Mvh Ole G. Taraldset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.