Gå til innhold
Arkivverket

[#33607] Inf. om Knud Olsen Liane f.1839 og Marte Knudsdatter f.1834, Sannidal, Telem.


Gjest Bjørn Arild Lindland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arild Lindland

Søker informasjon om mine tipp olderforeldte: Knud Olsen Liane født 1837 og Marte Knudsdatter født 1834. De kom rundt 1880 til Dalsheien i Sannidal. Dette er foreldrene til min olderfar: Ole Markus Knutsen Liane født 1860 på Liane under Skarelva i Bamble, han var en kjent bjørnejeger og var bl.a. med kong Oskar 2 på jakt. (har bilde av dette) Jeg mangler også data på hvor besteforeldrene til min oldermor, kona til Ole Knutsen Liane, kom fra: Inger Oline Olsdatter Dalshei født 1858 - død 1895, foreldrene hennes var: Olav Isaksen Dalsheia født 1819 - død 1884 og gift 1844 med Inger Lovise Olsdotter født 1817. Jeg er takknemlig hvis noen kan hjelpe meg med dette.bilete0411.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da antar jeg det er denne familien vi snakker om i 1865.Her står det at han var født i Kragerø og hun i Drangedal.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60814&gardpostnr=354&personpostnr=1915&merk=1915#ovre>LenkeOm det er korrekt så er kanskje dette ekteparet svaret på spørsmålet ditt.LenkeOg da er kanskje dette Marthes fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Opplysninger hentet fra FamilySearch bør alltid sjekkes mot kirkebøkene, men jeg har personlig god erfaring med å benytte databasene som grunnlagg for videre undersøkelser.Her er kanskje ekteskapet til Marthas foreldre.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen
Gjest Rune Thorstensen

Her har vi kanskje fødselen til Ingeborg Halvorsdtr. i Bø i Telemark.LenkeMen som nevnt tidligere , sjekk kirkebøkene om du har mulighet til det.Der vil du trolig få opplysninger om fødested, f.eks. i forbindelse med ekteskapet hennes 17.01.1836 i Drangedal. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen
Gjest Rune Thorstensen
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.