Gå til innhold
Arkivverket

[#33608] Slektsbok, Beiarn


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiDen Kirsten Johnsdtr som er nevnt på nr. 17 er fra Hoset, Skjerstad, f. ca 1690 d. 1775 på Dal, Gildeskål.Faren Er John Johnsen. Hun hadde følgende søsken. Størker og Lisbeth.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Til innlegg 17 og 27. Her er skiftet der Kirsten Jonsdtr er nevnt. Skifte etter Anne Joensdatter, Watne i Skjerstad, Skiftet åpnet 1728, internt sknr 11940 Arvinger etter Anne er: ektefelle Hans Andersen, Peder Joensen Misvær i Skjerstad, bror av avdøde Jonn Pedersen, Misvær,brorsønn av avdøde Aslet Pedersdatter, Misvær, brordatterJon Joensen; Hoset i Skjerstad. Bror av avdøde. Død. Størker, Lisbeth og Kirsten nevnes som hans barn: Kirsten Joensdatter, Aas i GildeskålAvdøde Anne har videre disse søsken: Stener Joensen i Misvær. Christen Joensen i Hunstad, Bodø. Lisbeth Joensdatter i Fleinvær, Gildeskål og Ingeborg Joensdatter på Klette, Skjerstad.Her er altså farsslekten til Kirsten med tanter, onkler og noen søskenbarn. Hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei Inger. Først tusen takk til Steinar, også til deg , Kirsten Jonsdtr er gift med Jacob Michelsen. Skifte etter Jacob og Kristen på Dahl i Gildeskål, heter faren til Jacob Jon (John) Michelsen fra Åg, Beiaren. Kan du se i boken din om du finner han. Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

HeiJakob Mikkelsen på Åg bykslet gården fra 1722 før det hadde Nils Willumsen gården. Før denne Nils hadde Ole Johnsen (1701) gården med sønnene John (12) og Steffen (6) Det tidligstesom er nevnt der er John Find i 1625 i 1649 kalles brukeren John Steffensen.Om det er samme John (24 år) som er nevnt 1664/66 er uklart men han ahr sønnene Ole 7 år og Hans 3 år og Steffen 5 år.Enten er alderen gal i 1664 eller så er det en annen John.Den siste john er nevnt død i 1678 og enken (ikke navngitt) har trolig gården fram til 1701 da Ole har overtatt.Jakob Mikkelsen og Kirsten Johnsdtr (1692-1777) hadde barnaBerit f. 1721, Ane d. 1754, Kari d. 1788, Samsom f. 1732 (overtok gården) og Kirsten f. 1737.opplysninger fra s. 112 i Øystein Ringsaker, Beiarn - Natur, kultur og slekt gjennom tidene. Anbefaler eg å kjøpe den siden prisen er av og du tydeligvis trenger den.siden jeg ikke fant Ringsaker i telefonkatalogen legger jeg ved adressen til forleggerSussi H Gabrielsen Ness, 8110 Moldjord 75 56 96 10Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei. Under Åg står det ikke mer enn det jeg har skrevet i innlegg 13 og 16 - Jacob Michelsen får førstebøksel på Åg i 1722 osv. Det sår ingenting om Jacobs foreldre.I innlegg 16 er en Joen nevnt. Han er død i 1678. Skulle gå ut fra at det er en Michel som er far til Jacob. I skiftet etter Michel Jacobsen i 1752 som foregår på Aae i Gildeskål.Der er kona Kirsten Jonsdatter med barna Samson,Karen, Ane, Berith og Kirsten nevnt, ingen flere.I et skifte etter en Michel Jacobsen, Ertenwaag i Gildeskål i 1733 er det nevnt en Jacob Michelsen, Aae. Det står ikke noe om gift eller konens navn slik som det ofte gjør ellers. Jacob står oppført som barn av første ekteskap.Kan dette være far og sønn. Jeg ville i alle fall ha undersøkt det fordi det passer med tidspunktene.- Jacob M bor på Åg i 1733 slik det ser ut i Beiarboken.Hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Det er også et skifte i 1721 etter Milla Olsdatter i Ertenwaag der ektefellen er Michel Jacobsen. Ekteparet har to barn, Jacob Michelsen i Ertenwaag og Ingeborg Michelsdatter samme sted.Men her er det noe som ikke stemmer med skiftet etter Michel Jacobsen i 1733 for her er det også en Mille Olsdatter som døde i 1732. Var Michel Jacobsen gift to ganger med kvinner med samme navn? IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heier tilbøyelig til å være enig med Inger om at Jakob er fra Ertenvåg. Kan det være noe å hente på Hoset i Skjerstadboken av opplysninger? Jeg har ikke tilgang til dem her, men det har vel andre.Angående Mikal Jakobsen Ertenvåg er det pussig nok i skiftesamlingen slik at Mille Olsdtr omtales som enke(skifte 7109 skifte 15/9 1733) og Mikkel bosatt på Åe (skal vel være Åg) sønn av 1. ekteskap, og Ingeborg g. m. Peder Stephensen i Ertsvik i Bodin.Her omtales Mille som bror av Hans Olsen, Finnset Denne Mille ble så gift med Hans Johnsen og døde barnløs. Skifte nr. 11172, skiftedato 28/5-1742 søsken varHans Olsen Finnset Ole Olsen Grytvik Berthe Olsdtr Grytvik Marit Olsdtr død på Finnset, døtrene Johanna Larsdtr Berit Larsdtr Karen Olsdtr død i Gildeskål datter Marit Fredriksdtr, Skånland i Bodø (det står Gildeskål)utrolig nokk het Mikal Jakobsens første kone og Mille Olsdtr ifølge Saltenskifter. Skifte 11734, sakiftedato 26/8-1721 Der omtales Mikal som enkemann. og barna Jakob og ingeborg er nevnt.hvis jeg sammelingner dete med Støvers opptegnelser har Mikals andre kone ikke navn, men det skiftes samme dato som den Mille som døde barnløs som bror til Hans Olsen etc.Han har foresten ikke noe om Jakobs giftemål eller opphold på Åg kun at han er født 1691 i Ertenvåg.på familienr 2386 hos Støver står det at Hans Johnsen f. 1728, dør 1788 og begraves 3. s. e. tr 1788.Så enten har de i Dis-Salten vært noe ivrig med å legge til Navn, eller så tar Støver feil.(Desverre har avleser flere ganger lagt til egne tolkinger i avlesningen på Dis-skiftene)Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Inger Eide

Noen opplysninger som gjelder innlegg 16 i denne debatten. I boken 'Kontrastenes rike. Straumen i Bodø' av Terje Gulbrandsen finner jeg på side 627 noe interessant.Jo Olson (som sannsynligvis er identisk med Joen Olsen) fra Åg i Beiarn f ca 1689 d ca 1750 g 23. aug. 1716 med Karen Olsdatter (1657 - 1720) g II med Lisbeth Olsdatter (1688 - 1754) Skifte på Seines 1750, internt skiftnr 11346. Arvingene etter Jo var søskenbarna Berit Henriksdatter, Nes i Beiarn, Gjertrud Pedersdatter gift med Ole Bjørnsen på Kvæl i Beiarn, Ole Johannesen på Voll i Beiarn, Synnøve Stephensdatter og Anne Stephensdatter - de to siste trolig døtre av Jos/Joens bror Stephen.Under Åg finner vi at forfatteren antyder at det må ha vært to personer med navnet Joen Stephensen.Videre under Åg - for å holde tråden i dette resonnementet - viser manntallet for 1701 Olle Joensen med sønnene Joen 12 år og Stephen 6 år.Joen ser ut til å være nettopp han og som senere havner på Jo-gården i Seines. På grunn av skiftet fra 1750 og arvingene som nevnes der, må dette være etterkommere etter han som omtales som gammeltyskeren i Beiarn. Jeg har snakket med forfatteren av den nye 'Beiarn - natur, kultur og slekt gjennom tidene' og gjort ham oppmerksom på dette skiftet som ikke er nevnt i boken og som kaster nytt lys over etterkommere til tyskeren.Fra før har det vært hevdet at tyskeren hadde bare en sønn Johannes og at etterkommere stammer fra han. Men Johannes har sannsynligvis hatt flere barn enn den Ole/Oluf som er nevnt av Ringaker i boken på side 191.Vil gjerne ha en kommentar til dette. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Jeg bringer denne tråden opp til overflaten igjen i håp om at noen kunne komme med en kommentar til mitt innlegg 34. Jeg har ennå boken til hjemlån slik at jeg kan lete videre hvis jeg skulle få noen nye innspill. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Dette er en slektskrets jeg ganske nylig har oppdaget at jeg stammer fra, så her kommer det jeg har klart å pusle sammen så langt.'Skiftenr.' referer til internt skiftenr. på DIS-Saltens CD-ROM med skifteavskrifter.'Beiarn s. X' referer til sidenummer i Øystein Ringakers Beiarnbok.GENERASJON I1. Kirsten Jacobsdatter, f. 1816 på Lekanger i Gildeskål, d. 22.12.1906 på Nord-Arnøy ( [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2832&idx_id=2832&uid=ny&idx_side=-73>Lenke s.295, nr.26) (mor til Maren Anna, som var mor til Ludvig (min tipp-oldefar) og til Anna (Hugo Jensens bestemor). Inntil ganske nylig var hennes aner ukjente for meg, men så fant jeg altså Lekanger oppgitt som fødested i kirkeboka da hun døde.GENERASJON II2. Jacob Eliassen, f. ca. 1771, g. etter 1801 m.3. Maren Samsonsdatter, f. ca. 1776. Begge bosatt som tjenestefolk på Gildeskål Prestegård i 1801 ( Lenke ). Skifte etter Maren 18.12.1817 på Lekanger, Gildeskål (skiftenr. 755). Barn: Elias 16 år, Dorthes 8 år, Cassie 3 år, Kirsten 1 år.GENERASJON III4. Elias Nilsen, skifte 29.06.1795 på Lekanger (skiftenr. 3697 & 6031). Barn: Jacob 20 år, Niels 19 år, Johannes (på Naurstad i Skjerstad) 15 år, Berit Kierstina (på Naurstad) 25 år, Karen 23 år, Kierstina 15 år. Alle fra 1. ekteskap. Enke i 2. ekteskap var Dorthea Andersdatter (Hun var fra Ljønes i Skjerstad, se skiftenr. 5917). Boet eide 1 vog i Ljønes i Skjerstad. 1. kone var5. Kierstine Jacobsdatter, skifte 29.05.1780 på Lekanger (skiftenr. 5610). Enkemann Elias Nilsen, barn: Jacob 6 år, Niels 4 år, Jan 1 år, Berithe 10 år, Karen 7 år, Kiersten 1 år.6. Samson Jacobsen, f. ca. 1733, bos. med familie på Åg i FT 1801 ( Lenke ), skifte 01.07.1813 på Åg (skiftenr. 8976). Enke: Karen Willumsdatter Aag. Barn: Ane Samsonsdatter g.m. John Olsen Skånland i Bodø, Mallena Samsonsdatter g.m. Tønnes Taraldsen Aag, Johanna Samsonsdatter g.m. Tobias Nielsen Vaag, Kirsten Samsonsdatter g.m. Peder Christensen Arnøen Nord, Maren Samsonsdatter g.m. Jacob Eliasen Lekanger.7. Karen Willumsdatter, f. ca. 1739 på Evjen i Gildeskål.GENERASJON IV8. Nils. Har ikke funnet noe mer ennå, men synes ting peker mot Skjerstad.10. Jacob. Har ikke funnet noe videre. Men på skiftet etter datteren er det overskudd på over 500 daler, og boet eier 'jordegods, mye sølv, gull', så da bør vel være mulig å finne noe?12. Jacob Michelsen, på Åg, skifte 24.01.1752 på Åg (skiftenr. 5264). Enke: Kirsten Jonsdatter. Barn: Samson, Karen, Ane, Berith, Kirsten.13. Kirsten Jonsdatter, f. ca. 1690/92 Hoset, Skjerstad (se innlegg 17 osv), d. 1777 (Beiarn s. 112)14. Willum Pedersen, på Evjen (Beiarn s. 112). G.m.15. Gjertrud Jansdatter/Johansdatter. Skifte 04.12.1779 på Evjen (skiftenr. 2223). Barn: Marit Olsdatter g.m. Ole Pedersen os i Beiarn, Peder Olsen Evjen, Kari Willumsdatter g.m. Samson Jacobsen Aag.GENERASJON V24. Michel Jacobsen, f. ca. 1659 på Ertenvåg ( Lenke ), skifte 15.09.1733 på Ertenvåg (skiftenr. 7109). Kone: Mille Olsdatter. Sønn 'av 1. ekteskap': Jacob Michelsen Aae. Datter: Ingeborg Michelsdatter g.m. Peder Steffensen Ertsvig i Bodø. Svoger og verge (bror av enka): Hans Olsen Findset.25. Mille Olsdatter, skifte 26.08.1721 på Ertenvåg (skiftenr. 11734). Enkemann: Michel Jacobsen. Barn: Jacob Michelsen, Ingebor Michelsdatter.26. Jon Joensen, på Hoset i Skjerstad, d. før 1728, se skiftenr. 11940.28. Peder Willumsen, på Røsnes i Gildeskål.29. Karen Olsdatter, skifte 03.08.1739 på Røsnes (skiftenr. 11063). Enkemann: Peder Willumsen Røsnes. Barn: Ole Pedersen (død, barn: Johannes Olsen 23 år, Hans Olsen 14 år, Maren Olsdatter 16 år), Willum Pedersen Evjen, Jan Pedersen Røsnes, Berit Pedersdatter g.m. Peder Nilsen Klubsten, Marit Pedersdatter g.m. Jon Jansen Øyjord, Karen Pedersdatter g.m. Stephan Nilsen Schaalsvig.30. Johannes Joensen (Beiarn s. 109), på Moldjord ca. 1682-1685 (Beiarn s. 174-175), på Selfors fra 168531. Maren Pedersdatter (Beiarn s. 109)GENERASJON VI48. Jacob på Ertenvåg i 1666 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Tillegg til innlegg 3648 Jacob Michelsen f ca 161696 Michel Jacobsen (bor i og eier halve Ertenvåg før 1620)192 Jacob i Ertenvåg (skatter i 1567?)tatt etter husken med forbehold :-)et annet spørsmål er om disse kan knyttes til de andre eierne av Ertenvåg.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

I følgde Arvid Støvers nedtegnelser:8. Nils Blix Johansen på Hustad i Gildeskål9. Berithe Jacobsdatter, d. 1764 på Hustad--16. Johan Johansen på Fore i Gildeskål.17. Karen Svendsdatter på Fore.--34. Svend Hansen Blix, f. 1640 Bodø, d. 1723, g. (2) m.35. Magdalene Nilsdatter Høstmørk, d. 1742--68. Hans Lauritsen Blix, prest i Bodø70. Nils Joensen HøstmørkHar ikke gransket videre ennå, men er litt 'sjokkskadet' siden jeg for en halvtime siden oppdaget at jeg stammer fra Blix-ætta (hvis Støvers nedtegnelser er korrekte) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Frank!Jeg er 7 G barnebarn av Hans Lauritsen Blix, men tviler på at det har noe med den kjente Elias Bliks å gjøre.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Elias Blix hadde egentlig Blix som mellomnavn og var døpt Elias Blix Pedersen. Blix-navnet er visst kommet via oppkalling fra en slektning på morssiden, og han stammer ikke (i hvert fall ikke i mannslinje) fra de 'gamle' Blixene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

hei..til innlegg 3817 Karen Svendsdtr gm 1 Christen Jacobsen gm 2 Johan Johansen34 Svend Hansen Blix gm 2 Magdalena Nilsdatter Høstmark35 Bergithe Sophie Michelsdatter Snog datter av Michel Jensen SnogMvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Til (41), ang. moren til Karen Svendsdatter Blix. Arvid Støver mener Karen er datter av Svend Blix i 2. ekteskap m. Magdalene Nilsdatter Høstmørk. Det samme finner jeg i Per Nermos database Lenke , men jeg har foreløpig ikke noen primærkilder å forholde meg til. Fore ble på denne tiden regnet til Meløy, og skiftet etter Svend Hansen Blix er derfor registert under Helgeland og ikke under Salten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei..Skiftet er gjengitt her http://nose.dk/Norge/blix.html -Thomas Norum 'Den nordenfjellske gren av slekten Blix fra Jemtland'Per Nermo oppgir ikke hvorfor han mener Karen er født så sent at hun inngår i andre ekteskap.Det gjør Simon Ellefsen som jeg lenket til et forsøk på, han plasserer også Karen i andre ekteskap. Ingen av disse oppgir ca fødselsår på henne heller.Jeg vet ikke hvorfor Norum plasserer henne i første ekteskap, men fester større lit til Norum enn Simon Ellefsens 'Spekulasjoner' . dette på grunn av spekulasjonene Simon Ellefsen har på Karens eldre? søster Berit, der Norum oppgir et skifte etter Berits fjerde ektemann, analyserer Simon Ellefsen Berits navn mot søsteren Berit Sophias, og ender med å motsi Norum.--Frank, vet du forresten hvem som eier andre halvdel av Ertenvåg? ser du for deg å prøve kople disse familiene?MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Ertenvåg. Ved skiftet etter Magdalene Andersdatter, Horsdal i Gildeskål 1736, int. sknr 7241, er det oppgitt at boet har 1/2 wog i Ertenvåg. Jeg vet ikke noe om bakgrunnen til dette ekteparet Magdalene Andersdatter og Augustinus Larsen. Det står at han døde midtfastesøndag 1736, men det ser ut til at boet er etter Magdalene. Dette er kanskje for sent til å gi svar på spørsmålet i innlegg 43, tar det med likevel. IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.det kom desverre ikke frem i innlegg 43 at spørsmålet var en oppfølging til avsluttningen i innlegg 37.De 'andre' eierne av Ertenvåg var slekten Benkestokk. Gården var delt i to like 'store' deler.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Inger, du har lest mellom linjene. :-) –Augustinus er bare notert som ektefelle, avdøde Magdalene døde midtfastesøndag 1736. Det er bare data om avdøde som er ført i rubrikken øverst i skiftet. (Skiftet etter Augustinus Larsen åpnet 11.09.1742 i Horsdal). Du bør vel rette opp opplysningene i de andre temaene også?MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei Knut, til innlegg 46.Jeg takker deg så mye for opplysningen om at det bare er data om døde som føres i øverste rubrikk. Dessverre visste jeg det ikke. Når det gjelder Magdalenes og Augustinus' jordegods, stiller jeg et spørsmål om dette i tema 18667 siden dette hører inn under Gildeskål.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei. Her var det mange personer å forholde seg til i innlegg 36 og jeg har skummet gjennom uten at jeg helt får tak i sammenhengen. Må gå grundig gjennom dette senere og se om dette kan knyttes til utgangspunktet for diskusjonen og de usikkerhetene so finnes der.Gammeltyskeren og hans eventuelle etterslekt.Hvis vi går ut fra skiftet etter Jon Olsen på Seines, 2/11 1750. int.sknr 11346, finner vi følgende opplysninger:Hustru Lisbeth Olsdatter (hvor kom hun fra?)Berit Henrichsdatter, Nes i Beiarn, brordatter av avdøde. Gift. Ektefelle: Jon Olsen.Gjertrud Pettersdatter, Qvøl i Beiarn.. Brordatter av avdøde. Gift. Ektefelle Ole Biørnsen.Ole Johannesen, Wold i Beiarn. Brorsønn av avdøde.Synneve Steffensdatter. Brordatter av avdøde (datter av Steffen på Åg? Nevnt i skiftet etter Ole Bjørnsen, Quæl 1756, int.sknr 5376 som hans ektefelle)Anne Steffensdatter. Brordatter av avdøde. (datter av Steffen på Åg?)Ut fra dette skiftet får vi følgende brødre: Henrich, Petter, Johannes, Steffen og Ole. Hvor ble det av de fire? Den eneste vi får opplysninger om direkte, er Ole Johannesen på Wold. Hans etterslekt føres videre i den siste Beiarboken.De andre kan nok finnes omtalt i boken, men uten at de settes i sammenheng med Ole Johannesen (som ble gift med Trine Joensdatter, foreldre: Joen Rafaelsen og Berit Willumsdatter, Strand) og hans opphav.Ole Johannesen/Jansen skal være født 1696 død 1769. Hans far Johannes er nevnt i skoskatten 1711, tiendeoppgave 1722, bøkselbrev 1723 og nevnes i ledingsskatten 1732 for siste gang - fra Ringakers bok. Denne Johannes født ca1666 død etter 1732, skal være sønn av Gammeltyskeren som omtales på side 199 i boken. Ut fra skiftet på Seines må denne Johannes ha hatt flere barn enn Ole/Oluf og det hadde vært av interesse å finne ut hvor de ble av. Ringaker har ikke sett dette skiftet som gir interessante opplysninger. Jeg har stilt meg noe avventende til dette med Gammeltyskeren fordi det er så usikre opplysninger om ham. Men det blå glasset som finnes i etterslekten til Ole/Oluf Johannesen/Jansen med denne inskripsjonen: ”Vivat mein Augentrost” kan kanskje være et lite halmstrå å klamre seg til. Dessuten kom en del andre personer av utenlandsk opphav til Salten på denne tiden. Leser nå om Jesper Theis og hans etterslekt. Han har tilknytning til Bergen og kom til Saltensområdet. På gården Kvæl i Beiarn bor Petter/Peither Kieding som ser ut til å være noenlunde jevngammel med Frants Adelaide/ Angelaime. Gammeltyskeren skal ha forlatt området. I min famile ble han omtalt som Gammeltyskeren og hugenotten fra Elsaβ-Lothringen, og det ble understreket at han var tysker Jeg vet ikke hvordan man kunne gå frem for å skaffe flere opplysninger og dessuten få verifisert eller avkreftet denne historien om Gammeltyskeren. Grunnlaget for å lete etter ham er spinkelt, men man kan håpe at en eller annen ved tilfeldigheter kom til å snuble over ham i en eller annen gammel kilde. Vi burde kanskje lage et nytt tema, men dette gjelder jo også ”Slektsbok fra Beiarn” – hva man finner og ikke finner i den. Legger inn bildet av det blå glasset fra Ringakers Beiarbok. Jeg har gjort det før i tema 23419, men bildet er borte vekk , der er det blått hav i stedet for blått glass. Hvor ble det av forresten? Vennlig hilsen Inger Eide

bilete0495.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei Inger Jeg finner skifte til Ola Christophersen D1723Qvandalen, Skjerstad. Denne Ola har en datter som heter Lisbeth Olsdtr gift med Jon Olsen Seines Bodø, Hilsen Hugo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei..Til innlegg 42.Christianne Undset Svarstad slaktet Arvid Støver i 1966 (Nordlands Framtid 22.03.1966). bl.a. sier hun: 'Dessverre har ikke arkivene vært flittig nok benyttet - eller overhodet det studiemateriale som står til rådighet for en genealog'.Minst en av de opplysningene hun påviser som feil hos Støver er ført opp hos Per Nermo.Det var også andre faktafeil i forbindelse med Blixslekta hos Nermo som med enkelhet kan kontrolleres med skifter i Salten.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.