Gå til innhold
Arkivverket

[#33626] Vielse mellem Hans Gunnersen 1767 og Karen Davidsdatter 1770 bor i Frosten 1801


Gjest Bente Dyrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dyrstad

HejMon nogen kan hjælpe mig med at få dette par viet.Finder dem i FT 1801 for Frosten.Hans er født i Inderø, men Karen har jeg ikke fundet født.Jeg har prøvet FS men ikke fundet dem.Mange hilsener Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Bygdebok for Åsen, b. 2, side 48, under Aspås nordre:Hans Gunnarsen Mosveet fra Markabygda var ny bruker i Aspåsen fra 1796. De bodde før på Mosveet under Stormo i Markabygda. Hans Gunnarsen Mosveet ble født 1765 i Markabygda og ble gift i Skogn 1794 med Karen Davidsdatter Frigård, født 1768 i Hegra.På Frigård (Friegaard) i Hegra (Stjørdalen) i 1801 finner du en Christopher Davidsen 42 som bruker, sannsynligvis Karens bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej AstridTakker for svaretHvilket amt skal eg kigge under.Jeg bliver så forvirret ovet disse bygdenavne.Hvor ligger Skogn?og hvor ligger Hegra?hilsen bente dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.