Gå til innhold
Arkivverket

[#33655] Vedr. 'Amerikafarere fra Jølster 1836 - 1875'


Gjest Tor-Atle Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor-Atle Jensen

I Yngve Nedrebøs artikkel 'Amerikafarere fra Jølster 1836 - 1875' nevnes bl. annet ekteparet Moses Christen Bendiksen Øvrebø (født 11. januar 1835) og Johanne Cathrine Eriksdatter Sårheim (født 22. desember 1836) som utvandret til Amerika i 1871.I artikkelen nevnes også at en av deres etterkommere - Edward Wambem - i 1971 utgav 'en bok om sin slekt i Amerika'.Er det noen som har ytterligere informasjon om denne boken?Artikkelen finnes på denne lenken: LenkeVennlig hilsen Tor-Atle Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har et eksemplar av boken, som neppe er spredt i et særlig stort antall i Norge. Er det spesielle deler som kan være av interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Atle Jensen

Hei Boken kan være av interesse for meg da Edward Wambems bestemor Johanne Cathrine Eriksdatter Sårheim, ser ut til å være bror til min tipplodefar Knud Eriksen Sårheim (født i 1848).De deler av boken som i første rekke vil være av interesse for meg, er evt. informasjon om Johanne Cathine og Moses' etterslekt i Amerika samt informasjon om deres slekt i Norge.Tor-Atle Jensne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.