Gå til innhold
Arkivverket

[#33659] Hvor ble det av Ole Kritian Augesen f. 18.10.1888 etter 1903???


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

Han finnes som Ole Kristian Augesen, oppgitt født 28.10.1888 på Sedsvoldeie i Hovind sogn, døpt 30.06.1889, og bosatt på Furuseth og konfirmert 04.10.1903 i Furuseth kirke.Foreldre blikkenslager Augen(Ouen)Olsen og hustru Karen Johanne Olsdatter viet i Hovind 29.04.1886, 'Ouen Olsen' (hans andre ekteskap) selveier på Sedsvoldmoen, født 1830 Edsberg og Karen Johanne Olsdatter født Sedsvoldmoen 1855. Fedre blikkenslager Ole Augensen Sundby og Husmann Ole Olsen Melby. Jeg har prøvd å finne ham i FT1900, uten hell og Jeg har prøvd å lete i emmigrasjonslistene som også kan være en mulighet,men finner ham ikke Er det noen som kan hjelpe?mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest arild andersen

Hei Lars Ove... du har nok lagt inn dette svaret på feil sak hos meg, men det gør ikke noe jeg har forstått hvilken sak du har hjulpet meg i tema 42095 takker igjenMEN... er det noen som har mer informasjon om denne ole Kristian Augesen etter 1903, tar jeg gjerne i mot den her på dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest arild andersen

Hei igjenjeg prøver fremdeles å spore opp hvor det ble av Ola Kristian etter 1906, men finner ham ikke.Ettersom det er lite av kirkebøkene som er lagt ut på nett fra Fururset kirke i Ullensaker lurer jeg på om det er noen som har tilgang til andre kirkebøker fra Furuset. Da tenker jeg på bøker med oversikt over utflyttede etter 1903 eller 1906?Det kunne være tilfelle athan er nevnt .Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest arild andersen

HeiOle Kristian Augesen, oppgitt født 28.10.1888 på Sedsvoldeie i Hovind sogn, døpt 30.06.1889, og bosatt på Furuseth og konfirmert 04.10.1903 i Furuseth kirkeJeg har lett men finner ham ikke i ft 1900Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest arild andersen

Hei jeg har kun funnet en søster Karen Johanne Eugenie Olsen, men hun er tjener på en gård og det er ikke oppført noen der som gir noe ledetråder.arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.