Gå til innhold
Arkivverket

[#33667] Oppslag i Norderhov kirkebøker?


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Leter etter giftemålet til Hans Christian Hansen f. 8/1 1835 på Jeløya i Moss, d. 22/12 1869 på Hønefoss, og Christine Andersdtr. f. 1/9 1834 på Brandval, d. 20/6 1909 på Hønefoss. Har lett i kirkebøkene for Hønefoss men fant ikke noe der. Så nå lurer jeg på om noen har film eller microfishekort for Norderhov event. Hole de kan lete i? Deres eldste sønn Axel Hagbart Hansen ble født 16/5 1858, han levde ikke opp, men det sto at han var 'ekte' i kirkebøkene så de må jo ha giftet seg før han ble født! Er det noen som kan hjelpe?Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Jeg kan ikke hjelpe deg med kirkebøker, men jeg mener jeg har funnet din familie i 1865-tellingen.Mulig dette likevel kan være et spor om du ikke har sett dette?LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg muligens også ekteskapet mellom Hans Christian Hansen og Christine Andersdatter i Oslo 1857. LenkeFor meg ser det ut til at paret her fått mange barn i Norderhov.To sønner dpt Axel Hagbert Hansen , en i 1858 og neste dpt i 1868 ( sikkert etter at den eldste var død ?)Skal se hva jeg finner ved foreldresøkMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Du har nok rett i at du bør lete i kirkebøker for Norderhov. Her fant jeg ved foreldresøk på Hans Christian Hansen og Christine Andersdatter , følgende barn dpt.: Axel Hagbart Hansen dpt. 16 aug 1858Axel Hagbart Hansen dpt. 6 nov 1864Ragna Hansen dpt 30 aug 1868Christian Julius Hansen f. 23 jul , dpt. 7 sep 1862Kristian Julius Hansen f. 27 mai 1866 , dpt. 1866Hans Kristian Hansen f. 18 jun 1870, dpt 24 jul 1870Kathinka Mathilda Hansen f. 2 feb , dpt 17 apr 1860( Med forbehold om rett avskrift.)Vedlegger en lenke til den ene Axel Hagberts dåp: LenkeHåper noen kan hjelpe deg med å sjekke disse dåpsdatoer i kirkebøker for området.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ser det ut til at Kristine Andersdatter har giftet seg for annen gang og bruker mannes etternavn i 1900-tellingen:LenkeFlere av barna fra 1. ekteskap bor sammen med stefar og mor her som du ser.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

For meg ser det ut til at Kristine ( Christine) Andersdatter er oppført med f. forskjellige steder ( Kongsvinger og Brandval/ Solør) Her kan det være en feilkilde.Barnas navn stemmer bra med de funnene jeg har gjort på IGI.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Heisan Gunn! Takk for den lenken! :-) Skal sende opplysningen til Lisbeth Meistrand! Du får tilbakemeldig dersom du har funnet det rette ekteparet! :-) Alt det andre har vi funnet ut for lengst, det var bare datoen for vielsen vi manglet! :-)Mvh Anne M.Pst...Hils gemalen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Hei igjen Gunn!Det var samme personene jeg lette etter! Skal hilse fra Lisbeth M. og takke så mye! Hun har tidligere lett i Oslo og i Domkirken, men ikke funnet dem så de må på en eller annen måte ha blitt borte fra norske kirkebøker! Takk igjen! :-)Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Hei Ellef!Alt dette du her opplyser vet både jeg og Lisbeth Meistrand fra før. :-) Jeg har fått mailer fra Inger H. Martinsen og Valerie fra N.Z. Ang. Val så har jeg gitt henne e-mail adr. til Lisbeth, så de har fått kontakt:-) Min mann er etterkommer etter Mathilde Torgersen og hennes datter Sigrid gift med Gudbrand Gilhuus. De var hans besteforeldre. Han er ikke særlig interessert i slektforsking, men det har jeg vært, og nå har jeg for 3 år siden fått kontakt m. hans firemenning Lisbeth som har drevet m. slektforskning siden 70-tallet! :-)Jeg har dessverre p.g.a. sykdom ikke vært så 'på hugget' lenger, men prøver å hjelpe Lisbeth når jeg kan.... :-)Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei. Flott at etterlysningen ga resultat. Jeg ville ikke kontakte eventuelle etterkommere den gang jeg svarte på etterlysningen, men håpet eventuelle slektninger sjøl tok kontakt.Kan ikke huske jeg fant ekteskapet du spurte etter i innlegg (1). De var neppe gift her i distriktet. Har forlengst kastet alle notatene, men mener som sagt at vielsen ikke var blandt disse.Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Heisan Ellef!Jeg har dessverre ikke lest disse innleggene på DIS før jeg fant din lenke! :-)De ble gift i Oslo, som Gunn Huglen skrev. :-)Og Lisbeth M. har fått beskjed :-)Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.