Gå til innhold
Arkivverket

[#33670] Karen Johanne Johansen f 21/9-1881 i Tretten i Vinstra


Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Hanssen

Kan noen hjelpe med opplysninger om hvem som er foreldre til Karen Johanne Johansen f. 21/9-1881 i Tretten i Vinstra Hun døde 28/5-1957 i Stamsund.Hun var g.m. Martin Emil Klingan f.18/2-1891 Stamsund d. 18/1-1953 i Tromsdalen,Tromsø. Iflg. boken Slekten Wølner b 1 s 197 skal Karen Johanne Johansen vært kapein i Frelsesarmeen.Jeg vet ikke hvor eller når hun giftet seg eller når hun flyttet. Flyttet hun sammen med foreldrene? Kanskje noen har et tips om bygdebøker som omhandler Karen Johanne Johansen og hennes forfedre? Takknemlig for alle tips slik at jeg kan komme litt videre. Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Olav Skaug

Tretten ligger i Øyer kommune, Vinstra er i Nord-Fron kommune ;)I kirkeboka for Tretten sogn finner jeg en Karen født i 1881, men fødselsdagen stemmer ikke helt:Karen, født 20.09.1881, ægte, døpt 16.10.1881 i Tretten kirke, fødested Krokfossen (Kroken). Foreldre Gdm. Johannes Thorgejersen f.1842 og H. Berthe Ingebrigtsdtr f. 1846 (viede 09.12.1869). Faddere Gdm. Johannes Johnsen Krukhoug, S. Anton Johannessen ibid., Jordmoder Nikoline Jonsen Skarsmo, Gdm.dtr. Mathea Thorgejersdtr. Kroken, Tj. Oline Mortensdtr. Halstejnstadsveen.Mvh Jan Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei. Tusen takk for at du slo opp i kirkeboka, for mulige foreldre-kandidater og takk for oppfriskning i mine geografikunnskaper ;). En dag på fødselsdato kan jo være en feil i boka. Mellomnavnet Johanne sto ikke i kirkeboka ? Det er vel egne kirkebøker for Vinstra? Kanskje hun ble født der? Dette er spennende. Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Olav Skaug

I kirkeboka var det ingen mellomnavn, bare Karen. Jeg har også raskt sett gjennom kirkebøkene for Fron, men finner ingen Karen født på angitt dato.I folketellingen 1900, er Berthe Ingebrigtsdtr. enke og bor fortsatt i Krokfossen (iflg. FT 1875 er hun født i Åmot). Det er trolig datteren Karen, ugift, som finnes som budeie på gården Horn i Fåberg LenkeMvh Jan Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei.Takker så mye for at du også ville se gjennom kirkebøkene for Fron. Jeg har vært å tittet på Berthe og Karen på Digitalverket. Jeg tar vare på ditt forslag til kandidater, men vil forsøke å søke videre. Kan det være at både Tretten og Vinstra er feil? Skulle du tilfeldigvis se Karen Johanne Johansen f. 20/9-1881 i et annet område av Oppland hadde jeg vært glad om du sendte meg en mail på kma-h@.bluezone.no Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.