Gå til innhold
Arkivverket

[#33681] Maren Johanna Johansdatter og Daniel Mathias Pedersen fra Vefsn


Gjest Arnt Inge Storeng
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnt Inge Storeng

Maren Johanna Johansdatter født 1866 i Vefsn. Står oppført som pleiedatter i folketellinga i 1875.Gift med Daniel Mathias Pedersen også fra Vefsn.Barn: Karen Nikoline født 1890 og Johan Peter født 1898 (Utvandret til Amerika.) Finnes det noen som har tidligere opplysninger om denne familien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Maren Johanna ble født 20.07.1866 og døpt 26.08.1866 som datter av strandsitter Johan Ingebrigtsen, Mosjøen og Anne Olausdatter. Johan omkom 14.12.1867 under et uvær på tur til Aasvær, 26 år gml (...jeg er ikke sikker på om det er Aasvær det står...) Anna Bergithe Marie Olausdatter giftet seg på nytt i 1877 med enkemann Jakob Jakobsen, Mosjøen, født 1835.Foreldrene til Daniel har jeg ikke funnet navnet på. Navnet til faren vil stå ved innførsel av vielsen, men jeg har ikke tilgang på den kirkeboka.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Kilde: Kirkebok for Vefsn 1866-79 (820a15).Kjenner forresten igjen den familien Maren Johanna bodde hos i 1875: Bæk (Beck) Kristian Nilsen, Søfting, er min tippoldefar, pluss hans mor og stefar.Daniel Mathias Pedersen finner i folketellingen 1865 som gjetergutt i Drevassbukt (under Hemnes). Dersom du ikke kommer noe lenger med ham i dette forumet, kan du prøve å legge inn en etterlysning på etterlysningssidene til Vefsn Slekshistorielag: http://www.dorvakt.com/Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.