Gå til innhold
Arkivverket

[#33698] Fam. Olsen Fosling/Pedersen Fosling, Sør-Trøndelag


Gjest Asbjørg Folkestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Asbjørg Folkestad

Er det flere enn meg som leter etter ovennevnte familie? Ole Pedersen Fosling f.ca. 1751, Peder Olsen Fosling f.ca. 1753, Peder Pedersen Fosling f.ca. 1756, Karen Pedersdatter f.ca. 1759 og Jens Fosling Pedersen f.ca. 1765. Jens var fosterfar for 2 av Peder Olsen Foslings 3 barn i 1801, Peder Pedersen Foslings sønn averterte dødsfallet til Jens Pedersen Foslings enke 'vår gode faster'. Så her er det familiesammenheng.Jeg har navn på flere at disses etterkommere, så det er spesielt foreldrene til ovennevnte jeg er mest opptatt av. Ettersom alle har tilhold i Trondheim ved FT 1801, bortsett fra Peder Pedersen Fosling, han var registrert i Tromsø, tror jeg vel de er trøndere, men fra hvilken kommune?Takknemlig for alle tips om hvor jeg kan lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg kjenner ikke til familien Fosling, og har heller lite å bidra med egentlig. Fosling er tydeligvis ikke noe gårdsnavn, verken i Trøndelag eller ellers noe sted i Norge.I databasen Forligskommisjonen i T.heim 1794 - 1805 finnes en Ole Forsling, som vel tilhører samme familie? Ved søk på Forsling FS får man tilslag spesielt i Sverige. Dette var dermed mitt tips, uten at jeg vet om dette har noen relevans.Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.