Gå til innhold
Arkivverket

[#33705] Faddere ved dåp i Fana, Hordaland


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I forsøk på å finne opphavet til Jon Jonsen Lilletvet trenger jeg hjelp.Jon og Ingeborg fikk fire barn, det første 08.12.1776 var dødfødt.Men på de tre neste skulle jeg gjerne hatt opplyst hvem som var faddere ved dåpen.1. Jon døpt 22.03.1778 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=FANADOEP&gardpostnr=3306&merk=3306#ovre>Lenke2. Jon døpt 27.02.1780 Lenke3. Anna døpt 17.04.1783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fadre 1778: Erich Rasmussen ibid (Lille-Tvedt), Amund Andersen Kirke-Birkeland, Søren Olsen Valle, Siri Stephansdatter Kirke-Birkeland, Anna Salomonsdatter Lille-Tvedt.Fadre 1780: Erich Rasmussen ibid (Lille-Tvedt), Halvor Tollufsen Kirke-Birkeland, Lars Nielsen ibid. (Kirke-Birkeland?), Anna Salomonsdatter Lille-Tvedt, Barbra Andersdatter Soleim.Fadre 1783: Mons Larsen ibid (Lille-Tvedt), Lars Hactorsen i Bergen, Ingeborre Baltzersdatter ibid. (Lille-Tvedt), Kari Baltzersdatter Myrdal, Kari Albersdatter Lille-Tvedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen.Her var det dessverre ingen navn som jeg umiddelbart kan knytte til Jon, derimot var både mor, tante og bror av Ingeborg blant fadderne.Det styrker mistanken min om at Jon Jonsen Lilletvedt neppe var fra nærområdet, men kanskje fra Jølster e.l.Jeg skal se nærmere på de øvrige fadderne. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.