Gå til innhold
Arkivverket

[#33716] Barn til Gideon Andreas Johanness. Sundhordvik f. 1813 Kinn


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har naa disse barn av hans tre forskjellige ekteskap:m/ Oliane Madsdtr:- Engela Olina f. 1841m/ Elen Andersdtr:- Oliane Judithe f. 1848m/Marthe Danielsdtr:- Elen Anne Marie f. 1856- Jakob Daniel f. 1863- Jakob Andreas f. 1866Men ved daapen til Elens dattersönn (Olianne Andreasdtrs sönn) staar det to faddere som jeg ikke har funnet:Kristiane Gideonsen og Gustav Gideonsen. Er de og barn av Gideon og Marthe?'Gerhard Kristian Husø var sønn av Nikolai Husø og hustru Oleanna Andreasdatter. Som faddere står oppført Kristiane Gideonsen, Agnes Skaaheim, Jak. Gideonsen, Gustav Gideonsen og Albert Andreassen.'Jeg gaar ut ifra at Albert Andreassen er Olianna Andreasdtrs bror, Ludivig Albert Andreassen. Jak. Gideonsen maa vel vaere hennes onkel Jakob Andreas (f. 1866)Gideonsen.Jeg har lett i SF-fylkesarkive uten resultat, og ogsaa paa FS.Agnes Skaaheim er og et mysterium.mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke om dette gir svar på dine spørsmål, men for meg ser det ut som om Kristiane er Jacob Gideonsens hustru og Gustav er deres sønn.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk igjen, Gisle. Ser ikke ut for at hun er i slekt med disse folka.Ja, jeg har oppdaget at det er ikke alt man finner i S&F fylkesarkiv eller paa FS.Jeg har og funnet feil paa Fylkesarkivet, ved en av sönnenes daap staar min tippoldefar oppskerevt med galt navn. DVS, de har byttet om fornavnet og farsnavnet hans. Men det er jo ikke korrekturlest enda.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.