Gå til innhold
Arkivverket

[#33727] Kasper Kristiansen f 1868, Nes Romerike


Gjest Morten Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Nes Bygdebok Bind 4 side 60.Kasper Kristiansen var fra Kløfta i Auligrenda (levde 1868-1948) og fikk skjøte på eiendommen 2 juli 1904. Han var gift med Mette Fredriksen fra Strøm sokn i Sør-Odal 1873-1919. Barn : Ester f 1904 gift med Sverre Larsen på Seterstøa, Kaia f 1907 gift med Ivar Andresen i Oslo, Fredrik 1910-39 ugift, Gunhild f 1912 gift med Sigurd Frydenberg, Helga f 1915 gift med Magnus Haver i Oslo, Karl Martin Smedsrudhagen f 8 oktober 1917 gift med Gunvor Johnsen.Dette har du kanskje fra før, men tar det med, skal se om jeg finner han Kasper i Auligrenda.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei dere, takk for svar. Undres hva hans tilknytning var til Kløfta, Auligrenda i Nes? Det fra bygdeboka var det jeg visste fra før. Hvor sikre er man på at Kasper fra Ullensaker er riktig mann?Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Ja, jeg var litt skeptisk til det Ullensaker sporet, men vet ikke noe mer. Hadde vært fint om noen med kirkebøkene kunne sett på dette.mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei, jeg hever dette litt igjen jeg med håp om at noen med Nes kirkebøker kan hjelpe. Håper jeg blir tilgitt for det. Jeg har en mistanke om at Kasper har dype Nes røtter, men er ikke sikker. Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei igjen. Tenkte jeg ville opplyse deg om at den Kasper Kristiansen fra Ullensaker har bestefar fra Brårud i Nes. Anders Olsen. Men det ser jo ut til at han er ikke aktuell lenger.Det finnes en Kasper Kristiansen fra Nes på Distreff men han er født i 1849Lykke til Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei, tror jeg fant ut av dette via kirkebok for Nes på nett/arkivverket som viser døpte i Nes da yngste sønn ble døpt. Og slekta bakover er Nes, Aurskog, Eidskog. Fant det videre på Eidskogslekt, en kjempebra database for området.Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.