Gå til innhold
Arkivverket

[#33748] Malene Martine Knutsdtr fra tveit(tvetevaag) på askøy


Gjest Kenneth Fromreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Fromreide

Hei.Eg lurte på kem som e foreldrane til Malene Martine Knutsdtr fra tveitavåg på askøy.født ca 1833.Ho var gift med Ole Andreas Fredriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei!Fam.search sier at hun er f.29-12-1832 og døpt 6-1-1833 i Askøy med foreldre Knud Michael Michelsen og Guri Johannesdtr.,men det er ingen sikker kilde.Her er vielsen til Malene og Ole A. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=ASKOVIGD&gardpostnr=2029&merk=2029#ovre>LenkeOg vielsen til hennes foreldre,men her står det Karen?LenkeKnud døde 1837 LenkeOg dette er muligens hennes mor som døde 1841, alderen stemmer,men her heter hun Gurine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Fromreide

Takker for svaret.det stemmer at knut michelsen giftet seg først med karen johannesdtr 25.06.1826 så giftet han seg med guri johannesdtr 08.11.1829. Så det er nok guri som er moren til malene martine.Da er det nok di som er foreldrene.problemet mitt var att jeg ikke finner døpte i askøy,men jeg fant knut michelsen og en knut johannesen som også bodde på tveitavaag rundt samme tid,så begge kunne jo være faren til malene,men siden du fant malene martine døpt og det sto hvem som er foreldrene så stemmer det nok.Tusen takk for hjelpen.Mvh Kenneth Fromreide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Her er det eg har frå mitt Askøy-register (kyrkjebokavskrifter frå SAB):Ekteskap:AS1179,0,Knud Michael,Michelsen,Marikoven,Uk fisker,Marikoven,22,,Karen,Johannesdtr.,,Tvetevog,31,,,2506,1826Så er der fødd eit barn som ligg laust i registeret. Truleg er namnet på mora feilskrift, sidan det er fødd i ekteskap og høver godt til ovennemnde:ASM,,Knud Mikal,Mikkelsen,Skifesvig,,,,,Marte Nilsdtr,,,,Huusmand,Henrich Martines,1108,1308,1826Så nok eit ekteskap:AS1246,0,Knud,Michelsen,,Enkemand,Marikoven,27,Pige,Guri,Johannesdtr.,,Tvedtevog,23,,,0811,1829Og følgjande born:AS1246,1,Knud Mikal,Mikkelsen,Tvedten,,,,,Gurine Johannesdtr,,,,Husmand,Carl Johan,2901,0702,1830AS1246,2,Knud Mikal,Mikkelsen,Tvedtevaag,,,,,Gurine Johannesdtr,,,,Inderst,Malene Martine,2912,0601,1832AS1246,3,Knud Mikal,Mikkelsen,Marikoven,,,,,Gurine Johannesdtr,,,,Strandsidder,Ole Michael,1612,2612,1835 Det er mykje mogeleg at Karen og Guri var systre. Eg finn Karen som dotter av Johannes Olsen og Marte Jakobsdotter, men finn ikkje i farta dåpen til Guri. Skal sjekke ein annan stad og kome attende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg er no viss på at den 'lause' sonen, er son av Knut og Karen, for far til Knut hette Mikal Henriksen. Difor er nok Marte Nilsdotter feilskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.