Gå til innhold
Arkivverket

[#33757] Kristian Oluf Emil Ellefsen fra Horten


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Jeg forsöker å finne igjen morfars foreldre. Han var födt 18/5 1874 i Horten og ble senere underoffiser i Marinen. Det er mulig at hans far hadde tiknytning til Fyrvesnet, det er også mulig at hans mor var fra Staubo ved Tvedstrand, men dette er ubekreftet. Kan noen hjelpe meg med å finne Kristian Oluf Emil Ellefsens foreldre ?Vennlig hilsen Kari Frette Evensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Jeg haddeundersøkt den eneste Ellef i Horten 19000 tellingen Ellef Ellefsen f.1848. Politi og brandkonstabel på Marinens verft. De bodde i apotekergaden 12. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Sandvik

HeiPå familysearch.org fant jeg Christian Oluf Johansen f. 18.05.1874, dpt. 28.06.1874 i Horten.Foreldre: Johan Oluf Ellefsen og Caroline ChristensdatterKanskje det er han du leter etter?Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Sandvik

Fant også en søsterHanna Caroline Annette Johansen f. 23.05.1872, dpt. 11.08.1872 i Horten.Johan Oluf Johansen og Caroline Gustava Christensen gifter seg i Asker, Akershus 29.05.1871.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Sandvik

Her fant jeg dem i FT1900 i Steigen i Nordland: LenkeJohan er fyrvokter, så det kan jo stemme bra med 'tilknytning til Fyrvesenet'.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til Christian Oluf her fra F.S.LenkeDet er også født en datter av samme paret , dpt Hanne Caroline Anette Johansen ( Johansen skal nok være Ellefsen ? unøyaktigheter finnes her stadig.)11 aug 1872, Horten.Søkte på foreldrepar Johan Oluf Ellefsen og Caroline. Da fant jeg også som Ellen, to barn.Håper noen kan slå opp dette i kirkebøker for Horten. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hallo HanneDet ser nesten riktig ut, men det var et unaturlig langt sprang mellom min morfars födsel og de to evt brödrene hans. Har du tilgang på dåpsdata for Horten? Jeg bor i utlandet så ting er litt tungvindt.mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til ekteskapet mellom Johan og Caroline også:LenkeJeg har dessverre ikke tilgang til kirkebøkerne for Horten, men om du henvender deg til Lokallaget DIS Vestfold, kan du muligens få hjelp til oppslag i kirkebøker av noen medlemmer fra Horten. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Kirkeboka i Horten:født 1805/døpt 2806 1874: Christian Oluf Emil. Foreldre:Underkanoner Johan Oluf Ellefsen g. Karoline Christiansdatter (?) Bosted = N(ordre) Enggate. Begge foreldrene er oppført som faddere. De tre andre fadderne var ikke søsken av foreldrene.Johan Oluf er nevnt i nevnt i 4,5,6 og 8. Ingen tvil om at dette er rett familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Kirkebok for Horten: Født 2305/døpt 1108 1872: Hanna Caroline Annette. Foreldre: Underkanoner Johan Ellefsen g. Caroline Gustava Christensen. Bosted Langgata. Blant fadderne:Andrea Nikoline Ellefsen. Hanna er allerede nevnt i (8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.