Gå til innhold
Arkivverket

[#33776] Anna Uthus (1829 - 1870, Bergen)


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Anna Uthus f 1829 var fabrikkeier Peter Jebsens 1. kone. De ble gift i 1853. I ulike kilder står det at hun er fra Voss, men har etterhvert funnet at hun må ha vært fra Hol i Buskerud. I Hol er det en gård som heter Uthus, og i 'Folk og Fortid i Hol' står det bl.a. 'Mel. etterkomarane til Lars Olson f 1731, Grøvo: Anna Larsdtr. Uthus, f 1829, g m fabrikkeigar Peter Jebsen, f 1824, grunnleggjaren av Arna fabrikker ved Bergen'. Der skal også være en i slekten som har flyttet til Kolve på Voss, kanskje her kan være en forbindelse til Voss. Noen som kan hjelpe meg videre?Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Elin, ja det er samme sidemn som jeg har, men takk uansett. Får se om jeg kommer videre, men det som synes klart er at Anna kommer fra Hol og ikke fra Voss.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.