Gå til innhold
Arkivverket

[#33780] Anna Marie Arstads mor, fra Meløy kanskje Beiarn


Gjest Mette Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Trondsen

Jeg finner ikke min oldemor. Hun het Marie Torrisen (veit ikke om etternavnet skrives slik) hun ble gift med Albert Johansen (tok senere navnet Arstad) de fikk min mormor, Anna Marie 9.juli 1918 og hun ble født på Åmøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Albert Norman Johansen, f. 1885 på Rødskjærholmen, Træna. Jeg vet ikke hvem han ble gift med, men han er jo en mulig kandidat.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Jeg vet ikke hvor Åmøy er, men her har du en Albert Johansen fra Arstad i Beiarn LenkeJeg vet det finnes noen som har lett tilgang til den nyere bygdeboka for Beiarn. Kanskje det står noe mer under Arstad der? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Trondsen

Åmøy er i Meløykommune ja:) Og Albert Johansen er fra Beiarn, tok til seg Arstad som etternavn i senere tid.. foreldrene hans er Johan Lorns Hansen og Sara Marie Olsdatter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Jeg finner ikke din mormor døpt i Meløy, kan hun være døpt i Beiarn. Har sett både i 1917,1918 og 1919.Vet du hvilket år din oldemor var født, da kan jeg forsøk å finne henne i kirkeboka. Vet du om de gifter seg i Meløy og om din mormor er første barn?Fikk du e-post fra meg på søsken til din morfar.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Trondsen

Albert Johansen (Arstad) var fra Beiarn (Arstad Lillemoen het gården) og født 1874.. Marie var anntakeligvis fra det området og født rundt den tida.. Hun døde når mamma var 3 eller noe, så har veldig lite opplysninger om henne. De fikk 5 barn, Anna Marie (1918), Leif, Matilde, Odin og Sigurd.. Alle med Arstad til etternavn. Dette er nok ikke riktig rekkefølgen. Regner med de bodde i Beiarn siden Albert tok til seg gårdsnavnet som etternavn. Men Anna Marie var født på Åmøy så jeg kan jo ta feil:) Jeg finner henne heller ikke i kirkobøker over Meløy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Er du nå så helt sikker på at det ikker er henne du finner via lenka i innlegg (7)? Eller for å spørre på en annen måte: hvorfor 'må' hun være født på samme tid som Albert? Dessuten er vel ikke Thorset og Torrisen så verst langt fra hverandre. Her er litt mer om den ene familien: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01837&gardpostnr=112&personpostnr=770&merk=770#ovre>LenkeEllers har du selvsagt denne muligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Kan det være Albert Lydian f 10/4 1874 det er snakk om? Alberts far er Johan Lorents Hansen f 1845 og hans far igjen er Hans Wilhelmsen, Mevik. Alberts mor er Sara Olesen g 1873. Det står ikke hvem Albert giftet seg med og det ser ikke ut til at han ble værende i bygden for det mangler opplysninger om ham.Alberts besteforeldre på morssiden er Ole Hansen og Maren Hansdatter - deres aner er oppført.Noen av Alberts søsken står oppført med ektefeller og barn. Opplysningene er hentet fra den nye Beiarboken som ikke er så ny lenger for den er utgitt på 1970-tallet. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Fortsetter etter å ha bladd litt... Alberts yngste søster er Hilda Olivia f 16/6 1888. Hun ble gift med Kristen Sofus Krogstad, Vågan i Lofoten f 16/6 1887. Ekteparet er oppført med tre barn og deres etterkommere. Nå nærmer vi oss vår tid så jeg unnlater å føre opp navn. Kanskje kjenner du til disse slektningene. Kan de ha opplysninger om Marie? IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Til Mette. Hvis du er interessert i flere opplysninger av nyere dato, kan jeg skrive av det som står i slektsboken. Den siste generasjonen som er nevnt etter Hilda, er født på 1960-tallet. Men da er det best å bruke e-post slik at vi ikke fører opp nålevende personer. IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heii et slektshete om etterkommere etter Johan Rach Hartviksen Jentoft som jeg vet de har på biblioteket i Bodø, står det kanskje noe om de du søker.Johan Lorents Hansen tilhører og Benkestokk-slekten på Farsiden og Jentoft/Blix på morsiden.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Trondsen

Jeg er ikke sikker på noe som helst, veit utrolig lite om min slekt. Ja det er den Albert Lydian som er min oldefar.:) E-mailen min er mettetrondsen@spray.no Tusen takk Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Mette Trondsen

Nei min mormors mor trenger ikke være født på samme tid som min oldefar.. Han var nermere 40 år når han fikk barn så aldersforskjellen kan være stor.. har sett at det ikke var uvanlig.. Nå har jeg leita over alt på nytt.. det som ligger yte på nett i hvertfall og klarer ikke finne noe.. Hjep!:)Hilsen mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Har funnet søskenbarn til din mormor som lever og muligens har opplysninger til deg. Min mailadresse er evhel-e(alfakrøll)frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Johannessen

I Meløy Bygdebok, bind 1 (1981) står det at Leif Arstad, f 1914, var eier av gnr. 10, bnr 3, Herstadsjøen på Åmøy. Videre at Leif overtok bruket etter sin far, Albert Arstad, f. 1873, i 1957. Albert overtok etter sin svigerfar Lars Melkiorsen.Lars Melkiorsen, f 1851 og kone Mortina Eliasersdatter, f 1845, var foreldre til Marie Eline, f. 1877. Er dette din oldemor, Mette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Trondsen

Jo det må være hennes.. etternavnet du kom med er likt det jeg har fått høre... de var jo ikke helt sikker:) Tuuuusen takk Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Johannessen

Nei, ikke i slekt i vanlig forstand (dog langt ute..) Det ser ut til at dine oldeforeldre tilhørte frikirken og at barnefødslene derfor er innført på eget sted (som dissentere) i kirkeboken. Jeg har ellers samlet en del data, også om dine forfedre, så hvis du har en mail-adresse kan jeg sende det ved leilighet. Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.