Gå til innhold
Arkivverket

[#33792] FT 1801. Ikke med i landsomf., men i lokal telling.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Leter etter Coucheron i 1801. Søkte etter etternavn begynner med COU og fikk opp 36 alternativer hvorav 3 i Larvik. Men da jeg har mistanke om at det skal være flere i Vestfold gikk jeg inn på Tønsberg og søkte på samme måte der og fikk opp 4 stk. som ikke er med i første landsomf. søk.Hvordan kan det ha seg? Muligheten er vel tilstede for at dette også kan gjelde andre navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Her er det vel Tønsberg som er utelatt fra landsomfattende søk(da det ser ut for meg som filnavn f10705.wc mangler...) Jeg måtte bare sjekke manuellt alle databaser for 1801 telling og kan nevne også at 1801-telling for 1111 Soggendahl, viser 1111 Flechefiord ved landsomfattende søk og ikke Soggendahl. Eks søk ved gardsnavn er lik 'Fæstervold' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me arbeider no med eit heilt nytt landsomfattande søk, som i det minst vil søka i alle teljingar og kyrkjebøker og kjem difor ikkje tilå retta opp feilen i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå må jeg nok tilstå at jeg ble lettere sjokkert.Og jeg som trodde dette hadde skjedd nå nylig, men så har det altså vært slik i over 3 år uten at noe har blitt gjort. Selv etter at det nye systemet kom i bruk har feilen altså overlevd.At Tønsberg og evt. de andre stedene ikke er med i landsomfattende går det an å leve med, men at dette ikke blir opplyst til brukerne synes jeg er virkelig dårlig. Opplysningen burde vel kanskje høre under Opplysninger om FT 1801. Det kan vel ikke være så tidkrevende at det ikke lar seg gjøre å legge inn denne informasjonen et sted slik at alle blir oppmerksom på dette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Grunnen til at det ikkje er blitt rett er at det tek dagar å regenerera databasen for landsomfattande søk, Og databasane som ligg til grunn for søka er dei same, med gamalt og nytt system. Men eg er smad i at det burde vore gjort merksam på på søkesida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er alt gjort. Me er ikkje vrange, men av og til sviktar. Eg visste i og for seg om Tønsberg og har ansvaret for det. Men det er ikkje eg som har ansvaret for dokumentsjon. Men derimot burde eg ha gjeve beskjed til den som har ansvaret for sida. Det har eg ikkje gjort og er lei for det. Men, som sagt, no har lagt til ei linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.