Gå til innhold
Arkivverket

[#33807] 'Sangerine Janete Rusta' f. ca. 1850 i Kristiania


Gjest Bente Aaris
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Aaris

Hei,Er det noen som tilfeldigvis kjenner, vet om eller kan hjelpe med opphavet til denne 'Sangerine' og hennes vielse m. Fyrbøder Christian Olsen:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60301&gardpostnr=372&personpostnr=10731&merk=10731#ovre>LenkeKan hun være datter av denne vaktmester ved skolerne fra Toten eller den ugifte copiisten?:LenkeOpplysningene jeg har om henne er at hun i 1875- tellingen er g. m. Fyrbøder Christian Olsen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Korstambur og vaktmester Johan Rustad f. 2/7-1816 er av min slekt.Han hadde såvidt vites kun to sønner. (i et brev av 9/3 -1868 til familien på Toten omtaler han sine barn, der nevnes heller ingen datter. Et annet vitneprov fra samtiden; som var nabo av Johan omtaler også kun hans sønner)Navnebroren Johan Rustad, som også oppgis å være fra Toten har jeg ikke klart å identifisere nærmere. (i vår ellers utmerkede slektsbok oppdaget jeg for noen år siden at forfatteren hadde blandet endel opplysninger om disse to herrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg har ikke sjekket det nærmere; men under forutsetning av at digitaliseringen er riktig så er det RUSTA (uten d) i Vest-Agder i 1865-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Takker så meget for opplysningene, da kan vi vel utelukke den mulighet.Ved barnas dåpsinnførsel og konfirmasjoner er det RUSTAD med d, ser ut til at vedkommende som skrev skjemaet til 1865-tellingen skrev som han hørte det Rusta(uten d)sangerine o.s.v., men så var han også f. i Sverige kan man se.Den unge fam. i Vest-Agder er vel nok litt for unge,ant. er det også her en sjuskefeil, man ser det ellers heller ikke skrevet uten d i hele landet i andre tellinger utenom der og lille Emma:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60301.wc2&gardpostnr=1341&personpostnr=35382&merk=35382#ovre>LenkeMen så er det karene her?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.