Gå til innhold
Arkivverket

[#33809] Mikkel Arnesen fra Eik i Brandval og Åste Halstensdatter fra Brøderud i Brandval


Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

I Nord Odal bygdebok b.II ny utg. s.150 er det opplyst at Mikkel Arnesen f ca 1693 og Åste Halstensdatter f ca 1684 giftet seg i 1723 i Grue. Har noen mulighet til å skaffe meg datoen for giftermålet? Denne står dessverre ikke i avskriften fra Solør slektshistorielag. Jeg er også veldig interessert i andre opplysninger om disse to, som deres foreldre og dato for dåp for deres barn Arne f 1724, Mari f 1726 og Berithe f 1729, alle tre skal være født på Søndre Eik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Jeg holder også med disse to som kom til Dalsrud under Trauten. Har følgende dato for Arne, 13 jan 1724 og Mari, 7 nov 1726. Har dessverre ikke Bertes dåpsdato. Det er datteren Ranhild født i Nord Odal 1732 jeg jobber med. Min e-post er guro-re@smartcall.no hvis du vil kontakte meg.Har hatt kontakt med Solør Slektshistorielag og fått følgende inf:'Mikkel Arnesen på Søndre Eik og Åste Halstensd. fra Brøderud ble viet 1723. Tre barn Arne 1724, Mari 1726 og Berte 1729, alle S. Eik. Halsten Nilsen Brøderud 67 år begravet 1738. Dette er vel far til Åste. Har ingen Arne som døde på S. Eik fram til 1740 åra. Hvor denne Mikkel hørte heime kan jeg ikke fortelle deg.'Jeg fortsetter å forske på Mikkel og Åste - skulle noe komme opp hører du fra meg - håper du lar meg få vite hvis du kommer videre her. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Brandvalboka II. S.Eik side 354: Her er det nevnt en husmann Mikkel. Dette var i begynnelsen av 1600. Det døde en Arne Mikkelsen Røy, 47 år gml. i 1717. Kan være et spor. Mvh. Finn.S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

Tusen takk for hjelpen begge to.Fant også Halsten Nilsen Brøderud 67 år, begr. 1738, han kan vel ikke være Åste sin far, hun var vel født ca 1684, da var han 13 år gml....er jo selvfølgelig mulig, men trolig???Her er begravelsen til Åste: Strøm prestegjeld (Sør-Odal)MINI3 1768 kort:5/11 s.329, Dom 1de post Trin.(=5.6.1768) und Strøm Begravet Aaste Halstens. Dalsrud gl: 84 aar.Jeg jobber også med Ragnhild f.1732 - hennes datter Kari f 1765.:o) Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.