Gå til innhold
Arkivverket

[#33811] Søking etter navn i Brukerforumet


Gjest Elin Galtung Lihaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Elin Galtung Lihaug

Jeg fikk lyst til å prøve den nye norske søkemotoren på www.sesam.no. Etter en del frem og tilbake fant jeg ut at den har med en del av artiklene i Brukerforumet.Jeg prøvde meg med å søke på Muus og webdebatt (sistnevnte ord må være med for at dette skal virke!) og fikk da 7 svar. To av svarene gjaldt samme tema, men ingen av de andre 6 ville kommet opp ved søk i selve Brukerforumet da de ikke inneholdt Muus hverken i tittelen eller som stikkord.Etterpå prøvde jeg å søke på Muus på Brukerforumet, og da fikk jeg opp 12 temaer med Muus enten i tittel eller som stikkord (ett tema hadde riktignok Muusmann).Det merkelige var imidlertid at ingen av de 12 som jeg fikk ved søk i Brukerforumet, kom med blant svarene på Sesam! Ikke skjønner jeg hva Sesam gjør - hvorfor de ikke får med seg de andre 12 temaene som også nevner Muus...Men prøv iallfall å søke på Sesam i tillegg til Brukerforumet, så kanskje dere finner flere temaer om et navn dere er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Galtung Lihaug

En liten oppfølger med det samme:Jeg prøvde meg med Muus og webdebatt i Kvasir også. Der fikk jeg to svar - ingen av dem hadde Muus i tittel eller som stikkord. Det ene temaet var ikke blant de 6 + 12 som jeg hadde fått i Sesam og på Brukerforumet, mens det andre var ett av de 6 på Sesam.Google gav 3 svar - heller ikke disse hadde Muus i tittel eller som stikkord. To av dem var de samme som på Sesam og det siste var også på Kvasir.Det ser altså ut til at man kan få flere resultater enn de man får med Brukerforumets egen søkefunksjon ved å prøve de to norske søkemotorene Kvasir og Sesam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.