Gå til innhold
Arkivverket

[#33812] Kom Bernt Larsson fra Alden eller Valvigen i Kinn, SF


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

(Jeg legger dette inn på nytt fordi jeg glemte å legge det inn på fylke.)Jeg søker etter foreldre til Bernt Larsson f. ca 1751, muligens i Kinn,SF. Han ble gift før 1780 med Oline Andersdtr.f.1758 i Kleiva i Naustdal, SF. Bernt døde i 1829 og Oline i 1835. I 1801 bodde de på Kvellestad i Vefring,SF Far til Bernt er muligens Lars Larsson Valvigen, Askrova og Kari Gregoriusdtr. I tilfelle er Bernt døpt 6.4.1753. En annen mulighet er på Alden i Askvoll der Lars Alden hadde en sønn som het Bernt, men trolig flyttet de til Bergen.Han er også f. rundt 1750. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Den Lars Alden du nemner er:Lars Hansson Grønhaug (frå Bygstad). Han vart g. i 1745 m. enke Susanne Jonasdotter Alden, f. 1712. Ho hadde tidlegare vore g. 1735 m. Desiderius Andersson Reksten (frå Kinn) (br. 1735-1741). 2 born i første gifte, 7 i andre, inkl. Bernt f. 1751. Fam flytta til Bergen ikr. 1759.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk for opplysningen. Dette er nok ikke den Bernt Larsson som jeg er ute etter. Bernt Larsson Alden ble gift i Bergen i 1787. Da får jeg prøve om jeg kan finne noe ut om en mulig familie på Valvik i Kinn. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er kanskje Lars Larsson Valvigen som i 1752 ble g.m Kari Gregoriusdtr.Schorpen i Kinn f.1722. De hadde sønnen Bernt dpt. 6.4.1753, konf. 1769 og Gregorius f.1759 og konf.1776 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henry Neverdal

Ifg Naustdal bygdebok var Bernt Larsson f. kr 1748, død 1829. Det står desverre ingen ting i bygdeboka om kvar han kom frå, men litt om familien heilt fram til våre dagar. Kleiva er nabogard til Kvellestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Johan Arthur Hansen

Kan opplyse at skiftet etter Lars Larsson Valviken 5.5.1777 bekrefter at Bernt Larsson Kleiva er sønn av Lars Larsson Valviken og Kari Gregoriusdtr.f.Skorpen.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.