Gå til innhold
Arkivverket

[#33824] Gårdsnavn i Aurdal i folketellingen 1801: Budlang, feilskrift for Rudlang?


Gjest Svein Skartsæterhagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Skartsæterhagen

Jeg har søkt etter gårdsnr. 37 Røllang søndre i Ulnes sokn i Aurdal i folketellingen 1801.I følge O. Rygh ble Røllang tidligere skrevet Rudlang, men i folketellinga for 1801 fins det ikke noe gårdsnavn på R som likner dette navnet. Derimot fant jeg gårdsnavnet Budlang som jeg ikke finner igjen i 1886-matrikkelen eller hos O. Rygh.Jeg tror derfor at Budlang er feilskrift / feilregistrering for Rudlang. Er det noen som er godt kjent med gårdsnavnene i dette distriktet som kan bekrefte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Belgum

Kom tilfeldigvis over innlegget, og ønsker da å tilføye at min far Thorbjørn Belgum ble født i Ulnes på Belgum gård i 1913 og sønn av Marit og Martin Belgum. Min bestemors pikenavn var Rudlang.Hilsen Kari Belgum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Jeg leter etter Lars Larsen og Maren Pedersdtr fra Rødland i Nordre Ourdal. De får et barn sammen i Christiania i 1811. Har noen av dere kjennskap til dette/ disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.