Gå til innhold
Arkivverket

[#33832] Skifte, Bergen: Ole Molle (1741 - 1782)


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner dessverre ikke noe i skifteaktene 1782-1796, og i den trykte dødsfall i Bergen er det fra dødsannonsen bare gjengitt at han døde 17. november 1782, 35 år gammel.Det var flere familier Molle i Bergen på 1700-tallet, en med tysk, en med dansk og minst en med norsk opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk til Yngve, det ante meg at det ikke var noen opplysninger om skiftet.Grunnen til mitt spørsmål er at jeg er på jakt etter forfedrene til ANDREAS OLSEN MOLLE gm ANNA MARIA ('Ane') HALVERSDTR., min manns tipp-tippoldeforeldre. Her blir de viet [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=5363&merk=5363#ovre>Lenke Her blir datteren deres ('vår' tippoldemor) Cathrine Margrethe Molle, gm Johan Hinrich Harms i 1843, døpt Lenke Cathrine Margrethes søsken er Olay, Hans, Halver, Else og Maren. Her dør Andreas LenkeJeg har kun funnet en Ol.. Molle, gift i 1781 med Abel Margrethe de Lange,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.