Gå til innhold
Arkivverket

[#33833] Amund Baardsen Vik i Skjeberg, 65 år i 1664 - kjenner noen hans segl?


Gjest Sten Høyendahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Sten Høyendahl

Jeg skulle gjerne ha sett seglet til Amund Baardsen Vik i Skjeberg, som var 65 år i 1664. Han drev en gård allerede i 1620-årene, og har trolig en eller annen gang vært lagrettemann og i den anledning forseglet et dokument.Skattelistene for Verne kloster len inneholder i det aktuelle tidsrommet store mengder vedlegg, der brevene med lagrettemennenes segl gjerne er å finne. Jeg har tatt en del stikkprøver, men foreløpig ikke funnet Amund i egenskap av lagrettemann.I håp om å slippe en flere timers leteaksjon spør jeg derfor om noen kjenner til Amunds segl, og i så fall hvor dette befinner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sten Høyendahl

Å fremme dette spørsmålet en fredagskveld om seglet til denne gamle Hafslund-ætlingen var neppe noe klokt trekk, så jeg forsøker meg igjen for om mulig å unngå letearbeid på et par timer (jeg må innrømme at håpet er omtrent like stort som på norsk seier i en viss fotballkamp senere i kveld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.