Gå til innhold
Arkivverket

[#33842] Skreddermester Statius Strømsted i Tromsø


Gjest Tor Inge Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Inge Mathiesen

Kan noen hjelpe meg med følgende : Når døde Statius Strømsted , Tromsø, døpt: 01.06.1834 og hustru Brita Stina Carlsdtr. Riipi, døpt: 23.11.1833. Brita er ikke reg. ved folketellingen 1875 for Tromsø. Statius reg. ved samme telling, men borte ved 1900-telling.De fikk sitt siste barn i 1875, kan Brita være død i barsel. mvh Tor Inge Mathiesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Inge Mathiesen

Hei Berit og Odd Villy ! Beklager, her har jeg vært litt for rask i vendingen. Ser at Brita er i live ved tellingene 1875 og 1885.Når det gjelder lenken til Kirkebøker fra mikrofilm kom jeg ikke inn p.g.a. en eller annen feil med SQL syntax ? Takk til dere begge, mvh Tor Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Fra kirkebok for Tromsø, MINI 1878-1888: Død 9/4-1887, begravet 16/4-1887, gift Skrædder Statius Strømsted, f. 1833 Tromsø, bopel Storgaten Tromsø, dødsaarsag Slag.Brita Stina kan jeg dessverre ikke finne, mvh Odd Villy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Leif Stavøstrand

Ved folketellingen i 1900 bor Berte Christine Strømsted hos sin datter Regine Marie Sogge i Harstad. Datteren er gift med Alfred Sogge som er styrmann på D/S 'Lyngen'. Han blir senere forhyringssjef ved havnekontoret i Tromsø. Regine Sogge drev i mange år 'Cafe d'Angleterre' i Tromsø. De bodde i Strandskillet 6 i Tromsø så sent som i 1915. Når vår tippoldemor døde vet jeg ikke. Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.