Gå til innhold
Arkivverket

Bruksanvisning ?


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Hva med en bruksanvisning for denne nye brukerdebatten ?

 

Jeg har prøvet å legge inn et svar i ett tema, men aner ikke om det virkelig kom inn.

Av nysgjerrighet trykket jeg også på en av de ubestemmelige knappene under innlegget eller hvor det nå var, og resultatet ble at jeg fikk -1 i "rykte", hva nå det er for noe.

 

Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg får lagt inn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet trykket jeg også på en av de ubestemmelige knappene under innlegget eller hvor det nå var, og resultatet ble at jeg fikk -1 i "rykte", hva nå det er for noe.

 

Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg får lagt inn dette.

Da fant jeg ut av det med "rykte" :). Da jeg trykte på "liker" på det samme innlegget ditt, forsvant -1 på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Berit i at en brukerveiledning ville være på sin plass.

 

Dette var plundrete, uoversiktlig og lite brukervennlig!

 

Takk for meg i forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse svar og nye spørsmål:

 

Takk for hjelpen Leif Erik. Det er ikke så morsomt å ha - i sitt "rykte".

 

Det er jo forferdelig at man skal lage "rykter" om de som legger inn innlegg her.

 

Kan DA fortelle meg f.eks. hvor Kurven min er blitt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse svar og nye spørsmål:

 

Takk for hjelpen Leif Erik. Det er ikke så morsomt å ha - i sitt "rykte".

 

Det er jo forferdelig at man skal lage "rykter" om de som legger inn innlegg her.

 

Kan DA fortelle meg f.eks. hvor Kurven min er blitt av?

 

 

Kurven kommer ikke med i flyttingen til nytt debattforum. Men de tidligere debattene skal bli søkbare. Jeg gikk til korga mi og skrev ut alle debattemaene der. Logget meg ut og inn igjen med min gamle mailadresse og gjentok prosessen. Nå har jeg i det minste en oversikt over vilke tema jeg hadde i korga mi, og regner med at jeg kan søke dem opp når den nye funksjonen er på på plass. Så kan man jo senere lage en lenke til en gammel debatt, slik jeg gjorde med min debatt om Johanne Knudsdtr. Grini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en bruksanvisning for denne nye brukerdebatten ?

 

Jeg har prøvet å legge inn et svar i ett tema, men aner ikke om det virkelig kom inn.

Av nysgjerrighet trykket jeg også på en av de ubestemmelige knappene under innlegget eller hvor det nå var, og resultatet ble at jeg fikk -1 i "rykte", hva nå det er for noe.

 

Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg får lagt inn dette.

 

Hvis du klikker på Hjelp øverst til høyre under navnet ditt vil du få en bruksanvisning på engelsk. Det vil komme norsk versjon snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse svar og nye spørsmål:

 

Takk for hjelpen Leif Erik. Det er ikke så morsomt å ha - i sitt "rykte".

 

Det er jo forferdelig at man skal lage "rykter" om de som legger inn innlegg her.

 

 

Det er jeg helt enig med deg i, Berit! Det kan jo bli vondt for den som blir utsatt for 'minus' i 'rykte'. Er det noen kriterier for denne karaktersettingen, eller kan man trykke etter eget forgodtbefinnende..

(Eller i vanvare, som du gjorde, Berit.)

 

Jeg har av prinsipp ikke deltatt på andre forum enn DAs forumer, for jeg har sett hva antallet 'venner' eller sosial utestengelse fra Facebook kan gjøre med især unge mennesker!

 

DROPP DET! Det må være andre måter å sile ut uønsket atferd i forumet enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er noen som får hjelp til å komme igang her, men jeg har ennå ikke fått det med meg hvordan dette skal fungere? Jeg håper at dette er noe som blir bare helt topp når jeg endelig har lært meg hvordan dette fungerer. Men når tid eller hvor finner jeg en "Brukerveiledning"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg ser at det er noen som får hjelp til å komme igang her, men jeg har ennå ikke fått det med meg hvordan dette skal fungere? Jeg håper at dette er noe som blir bare helt topp når jeg endelig har lært meg hvordan dette fungerer. Men når tid eller hvor finner jeg en "Brukerveiledning"?

I det blå feltet oppe til høyre står det "Hjelp"

Det er en bruksanvisning på engelsk, men i følge DA kommer den snart på Norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør meg selv om jeg liker det nye debattforumet :unsure: Jeg plundret mye for å komme meg inn her , og nå når jeg endelig er her, vet jeg ikke om kommer til å føle meg hjemme her. Men man venner seg kanskje til nye omgivelser, for folk her inne er jo de samme som før . Man kan i hvert fall redigere i ettertid, og det liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nei, det er ikke nødvendig å være 'venn' for å sende PM. Sannsynligvis står det en hake i 'Skru av personlige meldinger' i Varselsinnstillingene. (Legger ved bilde.)

post-162-0-74314000-1298306704_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Är det här man ställer frågor om man inte förstår det nya forumets funktioner?

Jag klararde t ex inte av att ladda uppå en bild häromdagen i http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/856-paul-roder-eller-paafwel-spelman-i-christiania-omkr-1670/page__view__findpost__p__7287

om nu detta blev rätt :)

 

Vilsamt för ögonen är det i alla fall, det här forumet ...

Vänligen,

Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Möjligen var mitt inlägg ovan inte tydligt nog; Väljer nu att fråga så här:

 

Finns det någon bruksanvisning till detta forum?

 

Just nu pågår trial and error från min sida. Har lyckats lösa ovanstående problem själv, samt även funnit ett och annat genom att just pröva. Det verkar dock vara en långsam metod :)

Vänligen,

Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får jeg "stengt" E-postadressen min slik at andre ikke kan bruke den?

 

Jeg tror det har vært nevnt et eller annet sted i et eller annet forum her, men det er jo helt umulig å finne igjen siden det ikke er noe system eller et sted man kan finne igjen alle gode råd og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det ingen som kan bruke e-postadressen din Berit. Mener du å stenge for at andre kan sende epost eller en personlig melding til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg uttrykte meg nok uklart her. Det gjelder kontaktinformasjonen som står i opplysningene om hvert enkelt medlem. Kan den "skrues" av og på? Håper jeg klarte det litt bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Gro Ek

Gå opp på i høyre hjørne til navnet ditt, klikk på den venstre av de to pilene (Din profil). Klikk på 'Kontrollpanel'. Du får opp tre arkfaner, velg den første 'Innstillinger' og scroll ned til 'Varselinnstillinger'. Klikk på den og du får opp flere innstillinger for e-post og personlige meldinger (PM).

 

Her kan du huke av 'Ikke vis min e-postadresse til andre medlemmer'. Du kan også huke av for 'Skru av for personlige meldinger'. Jeg anbefaler deg å la det siste være. I hvert fall til du ser om du blir oversvømmet av PM'er. Den er veldig grei å ha nå som det vi skriver er synlig på nett. Det kan være mange opplysninger som føles bedre å ta via en PM istedet for at den blir synlig for 'hele verden' :)

 

Hvis du scroller lenger ned på siden kan du lage regler for varsler om innlegg o.l.

 

Under arkfanen 'Forum' kan du redigere visningsinnstillingene som er inne i forumet.

 

Under 'Profil' legger du inn/fjerner bosted, fødselsdag, hjemmeside, interesser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.