Gå til innhold
Arkivverket

[#34863] Anne Jonsdatter f ca 1750 Medbørød Berg Østfold


Gjest Roger Sandtorp
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Theie

HeiJeg kjenner ikke foreldrene, men det er muligens hun som gifter seg i Berg i 1791:Trol: 16.04.179, viet: 02.07.1791, Ungkarl soldat Gunder Mathiesen Røer, Enken Anne Jonsd. Medbørød. Kaut: Ole Mathiesen Røer, Erik Pedersen Ødegaarden.Har da tydeligvis vært gift før. Anne er 45 år når hun dør (begravet 24.8.96).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiParet døper et barn, Mathies 18.3.1792 i Asak kirke, Faddere: Ole Olsen, Jens Haagenbye, Jens Gundmundsen, Mari Haagenby, Anne Gundersd., Kistine Torebye.Jens Haagenby er nok den Jens Hansen som dør i 1800, den antatte konen Mari sitter nok på Haagenby i 1801, heter Amundsdatter. Finner ikke noen umiddelbare tilknytninger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolovet 6 juni viet 17 juni 1742 i Rakkestad :Joen Pedersen af Øymark med Lisbeth Hansdatter. Cau. Hans Hansen Kiølen og Lars Hansen Sandbæk.Kavringsmennene er hennes brødre.De kommer fra Holen i Rakkestad.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Sandtorp

Hei Rita. Så hennes foreldre er fra Øymark.Vet du noe mer om dems forfedre igjen. Hva mener du med kavringsmennene. Hvem var de. Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftebrev etter Anne Joensdatter Medbørøed 24 mars 1797. Utlagt til enkemannen Gunder Mathisen, sønnene Hans og Joen Pedersen og datteren Berthe Pedersdatter. Sønnene av 2 ækteskap, Mathias og Amund.Anne Joensdatters 1 mann :Skiftebrev etter Peder Anonsen Medbørøed 19 febr. 1791. Enken Anne Joensdatter, sønnene Hans og Joen Pedersen og datteren Berte Pedersdatter.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joen Pedersen er fra Øymark, Lisbeth Hansdatter er fra Holen i Rakkestad. Forloverene er hennes brødre. ( Kiølen ligger i Rokke, Berg )Jeg jobber med ' saken ' for å finne deres foreldre. Dette er mine aner også.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiJulaften 1790 druknet noen personer i Fem. De ble begravet 16.1.1791 og var: Peder Anonsen Tiervigen 42 år, (sønnen?) Anon Pedersen Tiervigen 21 år og Anders Andersen Toreby 18 år.Peder A. og Anne Olsdatter Tiervigen døper 21.1.1770 barna Anon og Peder. Faddere er: Johannes Morch, Ole Mathiesen, Mathis Torbiørnsen, Anders Pedersen, Anne Gødesd., Johanne Sørensd., Maria Jonsd., Guri Syversd., Mari Johannesd., Aase Mathisd. (kilde K.E. Hamre, døpte i Berg i Østfold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Sandtorp

Takk Egil.Det var en trist skjebne. Rita kjenner du noe til Anne Joensdatter sønn Mathias f 1792 gift med Johanna Olsen f 1796 Fismedal,Berg. Tenker på når de døde og barn osv.. Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Roger, jeg har ikke fulgt Annes barn videre, det er Annes søster, Eli Joensdatter som jeg har som min ane. Hun er gift med Jens Olsen Huseby Østre. LenkeRita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :o)Er det noen av dere som har funnet ut noe mer vedrørende personer nevnt i denne tråden? Anne Jonsdatter er min 4. tipp oldemor. Hennes sønn Peder Pedersen Tjervigen, (tvilling med Anon som druknet) ble gift i Berg 7.juli 1790 med Sidsel Hansdatter Øfsen, og disse er igjen mine 3. tipp oldeforeldre.Jeg ser at Peder Pedersen Tjervigen ikke er nevnt ved skiftene etter foreldrene, som Rita nevner i innlegg 7. Hva kan det komme av at han ikke er nevnt? Peder døde først 14.januar 1835.Som foreldre til Anne Jonsdatter har jeg ført opp Lisbeth Hansdatter Holen f. omkr. 1718 Holen, Rakkestad, gr.l i Rokke kirke 8.mai 1789. Lisbeth ble gift i Rakkestad 17.juli 1742 med Jon Pedersen Medbøe f. omkr. 1718 Øymark? (Sønn av en Peder Sørensen og Ellen Eriksdatter?) Vet noen noe om hans foreldre? Jon ble gr.l i Rokke kirke 2.juli 1787Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Tusen takk for det Rita :o)Er det noen som vet noe mer om Jon Pedersen Medbøes foreldre? Jeg har forsøkt å lete, men har ikke funnet noe.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.