Gå til innhold
Arkivverket

[#34868] Hjelp til oppslag kirkebok Ålesund 1924


Gjest Britt Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Eide

Hei! Håper noen har tilgang til kirkebok/bøker for Ålesund for 1924. Jeg har lenge lurt på hvor mine besteforeldre Johan Torleif Edvin Aronsen og Olise Nelie Sandblåst ble viet. Etter lesing av gamle Romsdalsposter og tilslutt henvendelse til prestekontoret i Fræna har jeg fått vite at de ble viet i Ålesund 5.april 1924. Dette var en stor overaskelse for gjenværende etterkommere. Jeg har gjort henvendelser til prestekontoret i Ålesund for å finne ut hvilken kirke de ble viet i, men får ikke svar! Håper derfor at noen har tilgang til kirkeboka og kan hjelpe meg. Mysteriet om hvor de ble gift er nesten løst, men det hadde vært artig å få vite hvilken kirke de ble gift i. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

ja, sjølvsagt.... Kyrkja vart bygd i 1909 etter at den gamle gjekk med i bybrannen i 1904 (om lag på same stad). Ho ligg på Aspøya - som er ein del av gamle Ålesund. Her er eit bilete eg fann i farta: [url="http://www.reuber-norwegen.de/Fylker/PhThKirchen40.html>LenkeI ettertid har Ålesund fått fleire kyrkjer og byen har slukt omlandet (Borgund),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.