Gå til innhold
Arkivverket

[#34873] Korrekturmulighet


Gjest E. Heindl
 Del

Recommended Posts

Kunne et slags mini-korrektur-forslags-program tilbudt på trinnet 'rett temaet', være en brukbar idé? Jeg tenker på en korrekturmulighet man KUNNE, men ikke MÅTTE gjøre bruk av.Mvh. E. Heindl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Nei.Ein føresetnad måtte vera at brukarane måtte logga seg på. Slik det no er har systemet ikkje nokon måte å vita at du er rett person. Det vil sei at i praksis kunne kven som helst retta kva som helst tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Jan Oldervoll,jeg håper du har litt tålmodighet til overs da jeg ikke er sikker på om jeg uttrykte meg helt forståelig. Mitt forslag gjelder kun et slags mini-rettskrivingsprogram for akkurat det innlegget man er i ferd med å sende DA. Annerledes uttrykt: Kunne det være hensiktsmessig, at for eksempel jeg akkurat nå, før jeg sender disse linjer, på trinnet 'rett temaet' ved hjelp av et minikorrekturprogram fra DA, som jeg kan, men ikke må bruke, får et pek om at stor bokstav etter punktum er ønsket og for mange ropetegn deriomot er uønsket? Jeg mener ikke at allerede påplasslagte innlegg skal kunne rettes.Det er greit at du svarer kun med et nei hvis dette ikke er gjennomførbart.Ellers vil jeg gjerne ønske dere på DA en god jul og si takk for kjempejobben dere gjør!Mvh. E. Heindl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me har som prinsipp at folk ikkje skal måtta lasta ned noko program for å kunna bruka DA, ein vanleg nettlesar skal vera nok. Når nettlesaren din ikkje kan lesa korrektur for deg, må du nok gjera det sjølv. Difor sender me det du har skrive attende til deg for kontroll. Sjølvsat kunne eg fjerna dobbelteikn, setja inn store bokstavar der eg synest det trongst og fjerna dei eg synest var for mykje, automatisk. Men det vil eg ikkje. Folk lyt ta ansvaret for det dei skriv sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kan det være en fordel å skrive innlegg med word eller en annen tekstbehandler. Når innlegget er ferdig, bruker man klipp-og-lim for å legge det inn i debattforums skriveboks. Dette gjør det mulig å bruke stavekontrollen til tekstbehandleren, - noe som særlig er nyttig ved lange innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.