Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Guro Reinhart

[#34878] Nord Odal - Knut Eriksen x 2 født i 1742.

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Ifølge FS døpes det 2 Knut Eriksen i 1742.1) Far Erik Jonsen døper Knut 3 jun 1742.2) Far Erik Nedre Sand døper Knut 26 aug 1742. (Finner ham ikke under Nedre Sand i BB)Kjenner noen til hvor det ble av disse 2 barna? Eller hvem fedrene var?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Kan dette være den ene av dem Lenke Kanskje noen har bygdeboka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Har sett på denne Knut på Bjelker som Berit har lenke til. Han er fra Vik,men jeg finner ikke opphavet hans. Knut Eriksen 1742-1814 ble g.1775 m Ragnhild Embretsdtr. fra Nord-Ekornhol 1747-90. Barn: Mari f 1775, Berte f 1777, Erik f 1778,ikke nevnt siden, Marte f 1779, g 1808 m Jacob Olsen Sognesbråten, Eli f 1782, g 1805 m Sjur Pålsen Illgoshaugen. Knut Eriksen ble g 2. gang 1793 m Kari Jacobsdtr. fra Sognesbråten f ca. 1761. Hun giftet seg igjen i 1815 m enkemann Tosten Olsen Hærnes i Sør-Odal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Takk til begge 2. Knut Eriksen og Ragnhild Embretsdatter er mine 3 x tipp oldeforeldre - jeg har slitt med Knut i årevis.Trodde kanskje jeg hadde kommet ett skritt videre da jeg fant disse to på FS. Er forholdvis sikker på at en av dem er den riktige - synd at det bare står farens navn ved dåp i kib på den tiden. Skulle gjerne ha visst navnet på konene til Erik Jonsen (eller hvilken gård han var fra) og Erik Nedre Sand - mht til oppkalling av døtrene til Knut! Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Fant Erik Jonsen nå under Luker, gift 1727 med Lisbet Henningsdatter fra Mangset i Sør Odal. Finner dem på Dunserud under Årstad i Sør Odal BB VIII. Lisbet døde da Knut ble født - 'min' Knut har ingen datter Lisbet.... sukk! Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive