Gå til innhold
Arkivverket

[#34883] Lokale slekthistorielag - database


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Finnes det - eller kan det her i DA legges ut en database med oversikt over lokale historielag som har digitalisert kirkebøker o.a.?For egen del har jeg ofte henvist til Gjøvik og Toten Slekthistorielag http://slektshistorielaget.no/som har gjort et betydelig arbeide og har en flott hjemmeside.Senest nå i dag har Lier Historielag (tema 34872) bekjentgjort sine oppdateringer. Flott!Ideelt sett skulle alt dette vært å finne under 'Databaseveljer'; men det er kanskje ikke mulig/ønskelig fra DA's side?Jeg er klar over at dette fordrer at de lokale lagene tillater dette og melder fra.Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

DIS-Genealogiske ressurser har også lenker til endel kirkebøker.Lenke Under Kategori kan vi velge Fylke, - deretter 'Historiske kommuner', videre 'Kirkebøker'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Kommentar til innlegg (5): Adressene til historielag som IKKE er medlemmer stemmer ikke alltid. Har to ganger gitt beskjed om adresseforandring til et av dissse lagene, uten at det reageres. Har ikke fått så mye som tilbakemelding. Stol ikke på disse adressene dersom dere ønsker kontakte disse lag. Kan hende adressen er til en avdød. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk for innspill og lenker som er svært nyttige, men om dere ser på mitt første innlegg: Det jeg spør etter er 'digitaliserte' kilder.Hvor mange er det som f.eks er klar over at det finnes så mye digitalisert i Gjøvik-Toten området, Lier og andre steder?Jeg er klar over at det finnes endel 'derute', at det er mulig å lete seg frem, (ofte takket være fine lenker som de dere har kommet med her)men ønsket er der fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.