Gå til innhold
Arkivverket

[#34885] Maren Martinsen. Solør


Gjest Sonja Heimdal Sander
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Heimdal Sander

Hei kan noen hjelpe meg med å finne forelder til Maren Martinsen f 1876.Maren var gift med Johannes Nilsen Sander f 1871 i Grue. Jeg vet om barna Conrad,Hjalmar,Jenny, Signe,Magnhild,Nelly,Erling,Thoralf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel familien i Grue i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00423.wc2&gardpostnr=197&personpostnr=1145&merk=1145#ovre>LenkeLurer på om dette kan være Maren (FS/VRI):Maren MARTINSDR Event(s): Birth: 15 Aug 1876 Christening: 03 Sep 1876 Place: Grue, Hedmark, NorwayParents: Father: Martin ERIKSENMother: Karen LARSDR--------------------------------------------------Her er i så fall foreldrenes ekteskap i 1870 Lenke og LenkeI FS/VRI finner jeg følgende andre barn av dette ekteparet: Lars, f. 29.7.1869 Lenke og så følger Erik, f. 23.3.1872; Ole, f. 26.7.1873; Karl, f. 5.2.1875; Johan, f. 25.3.1878 og Reinhart, f. 8.9.1879 (se at det står Brandval på opplysninger om kirke).Dette kan vel da være Martin og Karen i 1900, bosatt i Brandval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Solliren

Dersom det er riktig Maren du har kommet frem til så var hun f. på Brenna i Brandval 15.8.1876, og døpt i Brandval kirke 3.9.1876. Foreldre: Husm. Martin Eriksen og Karen Larsd. Martin og Karen ble viet i Brandval kirke 6.1.1870. Martin var f. 9.1.1833 Brenna, og Karen 1.3.1838 Jammerdal. Dette er fra kirkebokavskriftene for Brandval. Mvh. Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Heimdal Sander

Det kan er nok mye muligt at dette stemer.Så både takk til både Grethe og Finn.Så nå har jeg fått noe mere å jobbe med. Mvh Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Heimdal Sander

Hei. Finn hvis du skule se hit en gang til så lurte jeg på om du vet hvor Jammerdal er. Jeg er ikke så veldig kjent i solør distriktet.Mvh Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.