Gå til innhold
Arkivverket

[#34890] Faddere til Helje C Heljesen


Gjest Lindis Rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lindis Rokstad

Hei. Jeg søker etter opplysning om faddere til Helje Christian Heljesen, f 21,8 1842. Dåp 11 sep 1842. Far var ung Helje Larsen og mor Christine Andersdtr. Helje Christian var uekte født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Du bör oppgi stedet det dreier seg om o.a., så slipper alle vi som i k k e har noe kjennskap til det å slå opp her ! Takker og hilsen fra Helje (Helge !) Ja, bestefar min som var bonde kalte meg alltid Hælje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

Jeg prøver igjen. Søker opplysninger om faddere til Helje Christian Heljesen født 21 aug 1842 i Bergen. Døpt 11 sep 1842 i Bergen(Tilhørte domkirkesognet). Foreldre var Helje Larsen og christine Andersdtr, de var ugift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Helje Christian, fadre: Madm Cecilia Engelsen og Pigen Serene Pedersdatter, Claus Smith, Bødkersv., Ole Paulsen, Tømmerm., Ole Lothe, Snedkersvend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Glemte helt lenken: LenkeForeldre: Helge Larsen Øvre-Vaage af Tysnæs Præstegjeld og Pigen Christi Andersdtr af Bergen & Eidsvaag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis Rokstad

Hei. Det er mulig at det kan være samme paret. Jeg ser at ene sønnen til Helje og Maren blir konfirmert 1885 Hamre Gården Tvedt. En annen ting . En sønn av Helje og Maren ble f 1864 i Bergen. Er det mulig å få vite faddere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis Rokstad

Hei. Det er mulig at det kan være samme paret. Jeg ser at ene sønnen til Helje og Maren blir konfirmert 1885 Hamre Gården Tvedt. En annen ting . En sønn av Helje og Maren ble f 1864 i Bergen. Er det mulig å få vite faddere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis Rokstad

En videre føring av tema 34890. Er det mulig å få vite fadderne til Henning Martin Helgesen f 1864 i Bergen. Foreldrene var Helge Christian Helgesen og Maren Dorothea Bødtker. Henning var uekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis rokstad

Hei. Jeg er litt i tvil om om paret i nr 9 er foreldre til Helge C Helgesen, for det er litt rart at de får enda et barn utenfor ekteskapet. Hadde jeg funnet faddere til Henning Martin Helgesen f 1864 i Bergen,( Søn av Helge C Helhesen)så kanskje jeg kom på rett par. Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Å få flere barn utenfor ekteskapet var ingen umulighet, og navnekombinasjonen var jo ikke av de vanligste. Hva om du ber hjelp på arkivforum, til oppslag i dåpen til Andrina Larsina i Hamre: Lenke Kanhende får du gode svar? Jeg er ihvertfall nysgjerrig, for jeg har god tro på at det er samme paret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Denne Helge fra Tysnes var iallefall en litt av en 'rønner'. I bygdebok for Tysnes nevnes det at han var født 1820 og utflyttet til Bergen i 1837. Han skal ha fått en sønn, Lars f.d. 1846, med Anna Olsd. Mæland br. 1 (f. 1798!?!). I 1848 skal han ha oppholdt seg i Amerika. Hos overformynderiet var han ført med ukjent oppholdssted så sent som i 1857. Han var forøvrig bror til min tippoldefar Ola Larss. Øvravåge 1816-78.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis Rokstad

Hei. På mitt innlegg 36630.Har jeg fått et innlegg som virker interessant. Har en god følelse med denne. Men det beste hadde vært om jeg kunne funnet ut hvor og hos hvem Helje(Hans)Christian bodde hos fra sin fødsel og frem til 1864. Men det er nok en umulighet. Kanskje dette er rette paret ,men jeg må ha mer å gå på før jeg fører inn dette i treet mitt.Lindis Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.