Gå til innhold
Arkivverket

[#34891] Frå Grytten til Fræna


Gjest Knut Reidar Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Reidar Sande

Paret Ole Nielsen ( Tokle?) og Ane Ingebrigtsdotter ( Engen? ) gifta seg i Grytten 30.5 1816. Dei fekk dottera Ingelev 17.6 1817. Vi finn dei på bruket Ausen i Fræna ved FT 1865, Ane døydde 1861, LenkeEg har utan å lukkast forsøkt å finne foreldra til Ane og Ole. Er det nokon som kjenner til desse personane?Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel Ingelev og mannen på Aasen (Ausen) i Fræna i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61548&gardpostnr=88&merk=88#ovre>LenkeI FS/IGI kan det se ut som Ole Nilsen Tokle og Anne Ingebrigtsdatter Brevig også hadde en datter Sigrid, født 28.12.1810, døpt 30.12.1810 i Grytten, Møre og Romsdal, men dette må selvsagt sjekkes!Kan det være Ole vi finner som tjenestegutt på Tokle i 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vil vel tro Ane er datter av paret vi finner på gården Engen i Grytten i 1801, Ingebrigt Nilsen og Ingelev Roesdtr.LenkeI Raumadalsfolket vises det til bygdebok for Voll bind II. På side 216 som person nr. 10 finner du Ingebrigt.Ane som i 1801 er tjenestejente på gården Berrild har i samme kilde fått personnr.216-10c.Dette skulle tilsi at du finner henne på side 216 som person 10c, altså datter av Ingebrigt Nilsen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

FamilySearch viser en Ole Nielsen født i Grytten 1789.Lenke Foreldrene er Niels Baardsen og Mari Pedersdtr.Jeg tror det kanskje kan være Oles mor du finner som enke på Tokle i 1801 sammen med broren Peder på 20 år.(se rett under Ole Nielsen).Jeg er kanskje noe tvilende til morens alder, men helt umulig er det vel ikke. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Sande

Takk til alle for gode forslag. Eg er i noko tvil enno. Ane var oppgitt å vere 82 år i 1861, og FT 1865 seier Ole er 88 år. Båe to skulle vere fødd ca 1780, eller litt før. Men dette er ikkje påliteleg.Eg kan ha god tru på Ingebrigt Nilsen på Engen, og da er kanskje Ole her, Lenke. (håper lenka verkar no!)Då har vi i to frå Voll som giftar seg. Make fann ein gjerne på nabogarden.Eg finn ikkje høvelege personar på FS. Eg er slett ikkje sikker på om dei på Voll er registrert. Fleire forslag?Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

I bygdeboka for Voll II står følgende under gardn Engen, side 214 'Ingebrigt Nilsson, 1758 - 1801, g.m Ingeleiv Roesd f 1748. Dei kom utenbygdes frå og kjøpte Engen i 1790 for 399 rd.' De hadde 8 barn bl.a: 'c.Anne 1786, g.1816 med Ole Nilsson Tokle'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg finner det ikke igjen i farten, men mener å huske at det var en henvisning i Raumadalsfolket (med ? bak) vedr. Ole Nielsen til bygdebok for Eid side 299. Om noen har tilgang til denne bygdeboken kunne det jo vært greit å få sjekket hva som eventuelt står der. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Wathne

fra Bygdebok for Eid av Karl Myskja, s.299:'HATLEN OG ØVRE HATLEN, bnr 9, skyld M 0.94, bnr 15 skyld M 0,39. Frå bnr 1 i 1897.I 1875 var det 3 husmannsplassar i Hatlen, men det har ikkje lykkast å greie ut kvar dei var og kven som budde på dei lenger attover i tida. Her er det me førebels veit.Ola Nilsson Tokle 1789 fekk festesetel på Hatlen i 1816. Plassen låg der med jord og hus etter tidlegare plassmenn. Festeavgifta var 3 vekers arbeid i slåtten og 1 veke 2 dagar i skurden. Ola var gift same året med Anne Ingebr.d. Engen 1786, Vb217. Deira familietilhøve gjev oss eit glimt av kor vanskeleg det var for fattigfolk å ordne seg før i tida, i det eldste jenta Sigri 1810-1883 var 6 år då foreldra fekk samfunnet sitt samtykke til å leve livet i lag. Sigri ser forresten ut til å vere den einaste av huslyden som vart verande i Eid, i det ho gifta seg med Svein Olson Siem, Lerheim husm.3. Dei andre borna var: Ingeleiv 1817, Mari 1820, Anne 1822, Ingebrigt 1826 og Guri 1830. Etter den tid finn me dei ikkje att.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Takk for gode innlegg.Foreldra til Ane ser ut til å vere på plass, (3). Når det gjeld Ole Nielsen Tokle ser det ut til at Rune sitt innlegg (5) høver godt til alderen, f 1789 iflg Myskja. Nærare kjem vi kanskje ikkje?Niels Baardsen må vere død før 1801, kan det bli bekrefta? Dette var nok fattigfolk som flytta ut mot kysten i håp om å få det betre.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.