Gå til innhold
Arkivverket

[#34893] Hvem var Adriane Jonsdtr., d. 1780 på Bakklandet, Trondheim (da Strinda)?


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Adriane Jonsdatter var gift en gang før 1746 med Hans Paulsen Dahl eller Klefstad f. ca. 1714. Han var jegtskipper på Bakklandet, men var opprinnelig fra Klefstad i Inderøy. Alderen på Adriane ble ikke oppgitt da hun ble begravet, men siden hun fikk barn så sent som i 1761, var hun nok noen år yngre enn Hans, kanskje født +- 1720.Jeg ser ikke bort fra at også Adriane kan ha vært fra Inderøy, men i så fall er de gift der før kirkeboka starter.Hans Klefstad dro med jegta si til Nordland også, så hun behøver ikke være fra Trøndelagsfylkene, nødvendigvis.Noen som kjenner til en Adriane Jonsdatter ett eller annet steds fra i passende alder som kunne være identisk med kona til Hans Klefstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Navnet hennes er forresten vel så ofte skrevet Adriana, i tilfelle noen henger seg opp i stavemåte (dvs. jeg er like interessert i en Adriana Jonsdatter som en Adriane Jonsdatter).Jeg ser av søk i FamilySearch og Google at navnet Adriana/e synes å være mest brukt nordpå, men det kan kanskje være tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.