Gå til innhold
Arkivverket

[#34900] Karen Stephensd. f ca 1804, fra Velfjord til Bindalen? Skifte i Velfjord?


Gjest Bjørg Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Lunde

Karen Stephensd. skal være født ca. 1804 (utifra alder ved begravelsen i 1864). I 1831 fikk hun en sønn Andreas utenfor ekteskap med Casper Knutsen. Videre fikk hun i 1837 Ole Stefanus med Martinus Olsen, også utenfor ekteskap.Jeg kan ikke finne Karen verken døpt eller konfirmert i Bindalen. Men i Velfjord finner jeg Karen Johanne f. 1806 med foreldre Stephen Ellingsen og Siri Olsd. på Sørsetra. Kan dette være 'min' Karen? Jeg kan ikke finne denne datteren verken gift eller død i Velfjord.Siri Olsd. dør alt i 1809, så evt. skifte etter henne vil ikke hjelpe meg mye (bortsett fra å få vite om Karen Johanne levde på den tiden). Stephen Ellingsen dør i nov. 1849. Finnes det skifte etter ham? Hvem var i tilfelle arvingene og hvor oppholdt de seg?På forhånd takk.Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Skifte Klimpen, Velfjord 1809: Sirie Olsdatter er hovedperson. Stephen Ellingsen er ektefelle, og Karen Stephensdatter er datter på 3 1/2 år.Skifte Sørsæter, Velfjord 1850: Stephen Ellingsen er hovedperson. Han døde 6. nov 1849. Sophia Henriksdatter er ektefelle. Karen Stephensdatter er datter på 44 år med oppholdssted Wikestad i Bindalen. Marianne Stephensdatter er datter, gift med Hans Pedersen, Saltbuen. Elen Stephensdatter er datter.Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Kilde er 'Skifter fra Bindalen, Velfjord og Vega 1780/1810' og 'Skifter fra Bindalen, Velfjord og Vega 1846/1880'. Begge ved Svein Edvardsen.Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.