Gå til innhold
Arkivverket

[#34901] Frank Alfons Hansen finnes ikke i folketellingen for 1900, f. 1898


Gjest Wenche Örbeck
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck

Hvorfor finner jeg ikke min morfar her i folketellingene for 1900, han heter Frank Alfons Hansen og er födt 28 september 1898? Kan noen hjelpe meg??Far hans het Martin Julius Hansen, morens navn Emilie Olivia Hall. Jeg er datterdatter fra hans förste ekteskap med Olga. Se bilde, begge er döde nå, det vet jeg.bilete0448.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck

Tusen takk for hjelpen Håkon! Vet han emigrerte til USa, men skulle gjerne finne ut hvor han er begravet.Han fikk to dötre, Florence og Hilda med en svensk dame som hette Anna M fra Sverige.Kanskje noe kan gi meg en ide om hvor jeg skal lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1930 er Frank A. Hansen i Massachusetts i Norfolk county i Brookline.Frank A. er 31 år, ble gift som 26 åring. Han er født i Norge. Han er gift med Anna M. som er 29 år, ble gift som 24 åring. Anna er født i Sverige. De har døtrene Hilda E. (eldst) og Florence A. Alderen på døtrene er klussa med og overstrøket. Jeg tror det skal være at Hilda E. er 1 år og Florence A. noen måneder. Frank innvandret 1920? og kona 1919?. Frank er Sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får tro dette er rett:Name: Frank HansenSSN: 017-22-3397Last Residence: MassachusettsBorn: 28 Sep 1898Died: Jan 1963State (Year) SSN issued: Massachusetts (Before 1951 )Og så får vi tro dette er en annen mann: Name: Frank HansenSSN: 475-22-7899Last Residence: 56760 Viking, Marshall, Minnesota, United States of AmericaBorn: 28 Sep 1898Died: Oct 1969State (Year) SSN issued: Minnesota (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck

Tusen takk Jon! Vet at det var to Frank Hansen med samme födselsdato,men forskjellig dödsdato. Min mor Else döde i 1968 og mormor fortalte henne at hennes pappa var död för hun döde. Så da må det väre den Frank som döde i 1963.Derfor har jeg ingen å spörre om noe fra morfars slekt. Visste bare fordi jeg har et bilde av Florence og Hilda at mamma hadde to halvsösken. Fant på en side for en stund siden,(husker ikke hvor),det sto at Frank döde i Norfolk, så da må de kanskje ha bodd i Massachusetts hele sitt liv? Men jeg finner ikke noen side i US som gir noen mulighet til å finne ut dette. Alt er visst betalings sider? Fant moren og faren til Frank i Norge, bestemoren hans var fra Grebbestad i Sverige, så jeg fantda noen av hans slekt bakover, men dötrene hans skulle värt artig å funnet, men de er kanskje döde de også. Moren Anna M vet jeg jo heller ikke etternavnet på, för hun giftet seg. Skal bli spennende å se om det blir mer jeg kan få ut av dette. Takk igjen for god hjelp, kjempesnillt av deg Jon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.