Gå til innhold
Arkivverket

[#34904] Folketellinga 1900 for Frei


Gjest Sonja Heimdal Sander
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Heimdal Sander

I folketellinga for Frei i 1900 har jeg funnet Karen Knudsdotter f 1861 fødested Øksenvog Bremnes Rom. Noen som kan hjelpe meg med hvor dete er.Slik at jeg kan finne foreldre og anene til henne.Mvh Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det er vel gården Øksenvågen i Bremsnes (ikke Bremnes) i Romsdals amt, dvs. gnr. 52 hos Rygh (Norske gaardnavne). Bremsnes var og er et kirkesogn i Kvernes prestegjeld i Averøy kommune, Nordmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Kjønnøy

Averøy bygdebok III av Endre Holten, side 383: Karen Maria Knutsd. Øksenvåg f 1861. Foreldre Knut Knutson Øksenvåg 1821 - 1891 og kona Maren Ellingsd. Futseter 1822 - d før 1900. Dette må vel være den du søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Heimdal Sander

Hei Ingrid takk for dette, det er nok disse jeg er på jakt etter. Flott å få opplysninger om hvor jeg kan finne de, så nå får jeg få bibblioteket til å ta fjernlån på denne boken. Mvh Sonja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.