Gå til innhold
Arkivverket

[#34908] Forbindelsen Sauherad - Skjerven i Lardal


Gjest Tore Granly
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Granly

Hei.Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg finner 'riktig' informasjon om denne slekts-forbindelsen? Jeg ser det er mange artikler i NST, men jeg vet det sitter personer med god kjennskap til dette temaet som sikkert kan nevne noen artikler jeg kan anse som riktig.mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Odd Arne Helleberg vil ha med noe om dette i det nummeret av Gjallarhorn som i skrivende stund er i trykken, og som forhåpentligvis vil nå leserne innen julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg foregriper Helleberg med følgende sitat: 'Transaksjonene kan tyde på slektsbånd mellom Gravdal [i Sandsvær], Bakke [i Lyngdal, Flesberg] og Lindheim [i Nesherad], men om det var Rolleiv [Torsteinsson, n. ca. 1510-66] eller Karin [n. 1580, muligens post mortem] som hadde dem, lar seg ikke avgjøre.'Jeg håper det er den slektskretsen du er på jakt etter jeg skriver om her. Det er snakk om Tollef Dyresson på Gravdal, senere på Skjerven i Lardal. Konklusjonen ser ut til å være at slektskapet ikke kan bevises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.