Gå til innhold
Arkivverket

[#34928] Strøm gård i Sør Odal, oppslag i bygdebok?


Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Har noen mulighet til å slå opp i bygdebok for Sør Odal, gården Strøm?En Niels Jonasen skal ha giftet seg med Tore Eriksdatter (Kvisla???) i 1807. Ønsker å få vite eventuelle opplysninger om disse to, og en bekreftelse på om hun var fra Kvisla eller ikke.Var Strøm en prestegård, og ligger/lå den ved siden av Strøm kirke?:-) Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

He, he, ønsket meg akkurat gml. b. III av sambo til Jul, så det er jo håp at jeg kan få svaret da om ikke tidligere...?!Takk for svar Lena.:o) Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Ifølge bygdeboka for Sør-Odal bind 3 ny utgave side 337 hadde Erik Tostensen Kvisla (1733-1808) og kona Anne Torsdatter (1745-1784) ei datter Tore født 1770. Det er ikke nevnt at hun ble gift eller når hun døde. Det eneste jeg finner er at hun fikk dattera Anne i 1801 med skredder Anders Olsen.På Strøm klarte jeg ikke i farten å finne om Nils Jonassen var der da han ble gift i 1807.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

Takk Pål!Dette er vel et skudd i blinde, men jeg har funnet aner på skudd i blinde før jeg (med en del hjelp vel og merke).Det fantes tre Tore Eriksdøtre i FT-1801 i Odalen, kun ei som var ugift (antagelig 'min' fra Kvisla), og i FS fant jeg når jeg søkte på Tore Eriksdatter marriage, 1810 +/- 10 år, kun Tore Eriksdatter g 1807 m Nils Jonassen. Når jeg søkte på Nils Jonassen i FT-1801 fikk jeg kun fram en, og det var eldste hjemmeværende sønn på Strøm. Har et innlegg delvis om dette, 34707, tidligere, men med annen tittel og søk.:o)Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.