Gå til innhold
Arkivverket

[#34965] Lensmann Ole Lund Rødnes Østfold


Gjest Roger Sandtorp
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Ole Aslaksen (ca. 1633-1712) var gift med Ingrid Ingebretsdtr. De bodde først på Moseby i Rødenes før Ole kjøpte Lund. Ole var lensmann i Rødenes etter Amund Ingebretsen Moseby. - Man har antatt at Ingrid var datter til Ingebret Amundsen Li og søster til Amund Moseby, men jeg har ikke sett at Ole Moseby/Lund sitter med noe gods etter Ingebret Li. De eide ikke Moseby, for eksempel. Dette må altså utredes nærmere.Se også tema 16490: Veri- eller falsifisering av adelslinje - Haftore-slekt/Rosensværd, innlegg 78 (nesten nederst i innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Sandtorp

Takk Svein. Jeg har vært å tittet på dette før men husket ikke han var nevnt der.På en annen gren jeg har så kommer jeg til Amund Gunnarsson Søegaard og Jøran Willumsdatter. Jeg lurer jo foratt på da hvorfor sønner til Jøran prøvde å få noe i Østby etter hennes død.Noe må det jo være men vet ikke hva. Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.