Gå til innhold
Arkivverket

[#34971] Ein konkurrent til Sara


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Berre for å minne oss på at det kan vere mykje feil i kyrkjebøkene, også på DA. Om det er skrivar eller registrator som står bak denne, veit eg ikkjeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Theodora Josephine Marie vi finner her: Lenke Hun var altså 2 1/2 år gammel i 1815 og ca. 36 år i 1849. Hvordan det kan blitt til 81 år er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vielsen til Theodora og Johan Randolph Bull i 1844: Lenke Her er alderen hennes angitt til 26 år 5 mnd. Det betyr 31 år i 1849, - altså er et tretall lest som et åttetall. Hun må da være født i 1818. Den Theodora jeg fant først, er vel da død som liten, og 'ersttatet' med en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Til innlegg (1): I folketellingene likeså. For en tid tilbake hjalp jeg en kar med å finne anene til ei Barbro Bjørnsdatter. Vedkommende var heller litt uerfaren, men hadde i hvert fall opplysninger hentet fra den digitaliserte 1801-tellingen, hvor alderen var satt til 57 år. Men-, han hadde ikke notert seg at yngste dattera bare var 6 år.LenkeHadde gått ut fra 57 år i 1801, og sett etter dåpen flere år før- og etter 1745. Det viste seg hun var døpt 1753, og alderen i 1801 satt omlag 10 år feil. Heldigvis hadde hun såpass unge barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.