Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Olav Åge Strøm

[#34977] Ble Engebret Andreassen født i Krokstad I Bohuslen?

Recommended Posts

Gjest Olav Åge Strøm

Han var født 27/7-1838. Det er oppgitt både Idd og Bohuslen som fødested. Han finnes ikke i kirkebøkene for Idd. Se debatt nr 33714. Hans far het Andreas Olsen. En som het Andreas Olson som innflyttet til Korsveien u. Holm i Idd fra Sverige i 1866 er interesan. Husmand Andreas Olsen fra Bergane i Sanne fors.i Bohus Ln.f.26/?-1817 i Sanne S. Sverige.(Har allerede opholdt sig i Idd i 6 aar).Attest af 24/10-65 A.H.Berg i Krokstad. Med seg hadde han hustru Maja Stina Eriksdtr. f. 21/4-21 og to døtre Britta Marie f. 18/9-44 Anne Kaisa f. 16/5 52. I 1867 flytter det også inn en sønn Johan August f.9/10-1847. Av kirkebøkene for Idd går det fram at alle disse barna var født i Krokstad i Bohuslen. De har nok bodd lenge der. Britta Marie døde ugift i Idd mens de to andre giftet seg der. Jeg har gått igjennom de fleste forsamlinger for Bohuslen uten å finne Engebret. Hvis han tilhørte denne familien kan det hende han var født i Krokstad. Problemet er at hos Slektsdata er ikke disse kirkebøkene for den aktuelle tidsperiode lagt ut. Er det noen som har mulighet for innsyn i disse bøkene som ville kikke etter om Engebret (Engelbrekt) Andreassen antagelig født 27/7 1838 er født der og om han hadde en bror som het Johannes født ca. 1840 og foreldrenes navn så jeg kan få bekreftet / avkreftet dette som utgangspunkt for videre granskning. På forhand takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Lenke til hvor kirkebøkene hører hjemme http://genealogi.aland.net/discus/ Trodde svaret ville komme opp. Men du kan bare gå til Landskap og deretter søke etter Krokstad så vil du få svaret på hvor kirkebøkene er. Kanskje om du skrev dit og spurte om hjelp ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Åge Strøm

Takk skal du ha Berit. Det kan det hende jeg skal prøve. M.v.h. Olav Åge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Åge Strøm

Den Andreas Olsen Som var i Korsveien i Idd er sjekket ut (avkreftet) Dermed avslutter jeg denne . Se førøvrig nytt innlegg i forrige debatt nr 33714 Mvh. Olav Åge Strøm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive