Gå til innhold
Arkivverket

[#34977] Ble Engebret Andreassen født i Krokstad I Bohuslen?


Gjest Olav Åge Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Åge Strøm

Han var født 27/7-1838. Det er oppgitt både Idd og Bohuslen som fødested. Han finnes ikke i kirkebøkene for Idd. Se debatt nr 33714. Hans far het Andreas Olsen. En som het Andreas Olson som innflyttet til Korsveien u. Holm i Idd fra Sverige i 1866 er interesan. Husmand Andreas Olsen fra Bergane i Sanne fors.i Bohus Ln.f.26/?-1817 i Sanne S. Sverige.(Har allerede opholdt sig i Idd i 6 aar).Attest af 24/10-65 A.H.Berg i Krokstad. Med seg hadde han hustru Maja Stina Eriksdtr. f. 21/4-21 og to døtre Britta Marie f. 18/9-44 Anne Kaisa f. 16/5 52. I 1867 flytter det også inn en sønn Johan August f.9/10-1847. Av kirkebøkene for Idd går det fram at alle disse barna var født i Krokstad i Bohuslen. De har nok bodd lenge der. Britta Marie døde ugift i Idd mens de to andre giftet seg der. Jeg har gått igjennom de fleste forsamlinger for Bohuslen uten å finne Engebret. Hvis han tilhørte denne familien kan det hende han var født i Krokstad. Problemet er at hos Slektsdata er ikke disse kirkebøkene for den aktuelle tidsperiode lagt ut. Er det noen som har mulighet for innsyn i disse bøkene som ville kikke etter om Engebret (Engelbrekt) Andreassen antagelig født 27/7 1838 er født der og om han hadde en bror som het Johannes født ca. 1840 og foreldrenes navn så jeg kan få bekreftet / avkreftet dette som utgangspunkt for videre granskning. På forhand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Åge Strøm

Den Andreas Olsen Som var i Korsveien i Idd er sjekket ut (avkreftet) Dermed avslutter jeg denne . Se førøvrig nytt innlegg i forrige debatt nr 33714 Mvh. Olav Åge Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.