Gå til innhold
Arkivverket

[#35051] Etterkommere av Halvor Pedersen og Engel Knudsdtr. - Se her!


Gjest Harald Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Kvale

Med utgangspunkt i en 'privat' slektsbok har jeg brukt VELDIG mange timer på å finne ovennevntes foreldre, og til slutt fant jeg dem. Nå viser det seg at det var feil i slektsboka, og at mitt arbeid har vært bortkastet, derfor legger jeg dem ut her så kanskje noen kan ha glede av det:Halvor Pedersen født 1754 på Askøy, foreldre: Peter Rasmussen Damsgaard og Kari Larsdtr.(hun er enke i 1769)Engel Knudsdtr. født 1756 på Fantoft, foreldre: Knud Pedersen Fanetofte (f.1719 på Skåla i Kv.Herad - trolig død 1795 i Bergen) og Anne Olsdtr. (fra Tveito i Kv.Herad - trolig datter av Olav Olsen Tveito og Engel ?dtr.)Halvor og Engel ble viet 1778 på Askøy, og det er muligens Halvor som dør der i 1790. Engel gifter seg påny 1797(i DK) med Guttorm Johannesen. Hun dør i 1827.Jeg har selvfølgelig funnet mye mer informasjon (søsken,konfirmasjoner,nattverd,osv.), men med det jeg har meddelt er det enkelt å finne dette hvis det skulle være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.